نرم افزار و اینترنت

ویژگی جدید یوتیوب، کنترل بهتری را برای والدین فراهم می کند

مدت هاست که یوتیوب نسخه ای از اپلیکیشن خود به نام YouTube Kids دارد که از نظر ویدیویی که تجربه محدودی را برای تماشا ویدیو از طریق پلتفرم برای کودکان فراهم می کند. هدف از این برنامه تضمین این است که کودکان چهار سال سن و بالاتر تنها محتوای مناسب سن را تماشا کرده و زمان صفحه نمایش را محدود کنند.

برای نوجوانان، یویتوب اشاره کرد که آنها نوع دیگری از نیاز به یادگیری و خلاقیت را دارند. به همین دلیل این سرویس در حال ارائه قابلیت جدیدی است که به والدین امکان می دهد نوع محتوایی را که نوجوانان و تین ها می توانند از طریق یک حساب تحت نظارت تماشا کرده، کنترل کنند. این تجربه جدید به صورت آزمایشی، طی چند ماه آینده آغاز می شود و والدین از هر سه سطح مختلف دسترسی به یویتوب، شامل Explore, Explore more, و Most of YouTube، یک گزینه را انتخاب کنند.

“Explore” برای کودکان نه ساله و بالاتر است که آماده استفاده از برنامه اصلی یوتیوب و کشف انواع مختلف محتوا مانند آموزش، فیلم های بازی، کلیپ های موسیقی، اخبار و فیلم های آموزشی و سایر موارد هستند. سطح دوم به بچه های 13 سال به بالا امکان می دهد مجموعه گسترده تری از محتوا و استریم مستقیم مشابه موارد موجود در Explore را تماشا کنند. “Most of YouTube”، صرف نظر از فیلم های نامناسب برای سن، تقریباً به هر نوع محتوایی امکان دسترسی می دهد.

یوتیوب همچنین راهنمایی برای کمک به والدین در پیمایش در گزینه های جدید تهیه کرده است. این تنظیمات محتوای جدید در ابتدا به عنوان بخشی از آزمون قبل از گسترش این قابلیت، در اختیار والدین با فرزندان زیر سن رضایت خواهد بود. علاوه بر این، والدین می توانند ببینند که بچه هایشان چه فیلم هایی را تماشا کرده اند یا چه کلمات کلیدی را مستقیماً از طریق تنظیمات حساب فرزندانشان جستجو کرده اند. این ویژگی جدید مکمل کنترل های موجود والدین است که از طریق Family Link و Google متعهد شده اند تا قابلیت های جدیدی از جمله مسدود کردن محتوا را در آینده معرفی کنند.

اگرچه یوتیوب به والدین این امکان را می دهد که به فرزندان خود اجازه دهند محتوای فراتر از YouTube Kids را تماشا کنند، اما این سرویس همچنان برخی ویژگی ها را از جمله تبلیغات و همچنین خریدهای درون برنامه ای، نظرات و ایجاد ویدیو هنگام شروع تجربه جدید خاموش می کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا