نرم افزار و اینترنت

پلتفرم SteamVR حالا از استاندارد OpenXR پشتیبانی می کند

آخرین به روزرسانی SteamVR برای ویندوز به طور رسمی پشتیبانی از OpenXR را اضافه می کند که این استاندارد به معنای متداول ساختن اپلیکیشن های AR و VR بین پلتفرمی است. گروه Khronos مشخصات OpenXR را در سال 2019 راه اندازی کرد تا به توسعه دهندگان راهی برای ساخت یک اپلیکیشن واحد که می تواند به جای ایجاد نسخه های خاص برای هر یک، روی دستگاه های مختلف در سراسر مارک ها اجرا شود، ارائه دهد.

شرکت Valve سال گذشته اپلیکیشن های خود برای انتقال به OpenXR API را ارائه کرد و پشتیبانی را همزمان در SteamVR Beta در دسترس قرار داد. اضافه کردن پشتیبانی از استاندارد جدید روی SteamVR یک گام بزرگ به جلو برای تصویب آن است. به هر حال، این پلتفرم از طیف گسترده ای از هدست های سازگار با رایانه های شخصی پشتیبانی می کند، این بدان معناست که توسعه دهندگان می توانند بدون نیاز به ساخت برنامه های بیشتر، به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند.

آنها همچنین می توانند اپلیکیشن های OpenXR خود را که برای SteamVR ساخته شده اند، در سیستم عامل های دیگری که از مشخصات پشتیبانی کرده، توزیع کنند. در حال حاضر، لیست پلتفرم ها و دستگاه های سازگار با OpenXR شامل Oculus Quest و Quest 2 ،Microsoft HoloLens 2، هدست های Windows Mixed Reality و VIVE Cosmos است. علاوه بر پشتیبانی از OpenXR، آخرین به روزرسانی Steam همچنین تنظیمات جدیدی را فراهم کرده که به کاربران امکان کنترل بیشتر بر روی هموارسازی حرکت، فشار دادن خودکار و پیش بینی رفتار را می دهد. برخی از برنامه ها که در دستگاه های VR/XR عملکرد ضعیفی دارند ، ممکن است در فریم پایین تر عملکرد بهتری داشته باشند و تنظیمات جدید انجام این کار را امکان پذیر می کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا