سازنده سوئدی خودرو، ولوو، برنامه های خود را برای حذف تدریجی هر نوع وسیله نقلیه با موتورهای احتراق داخلی از خط تولید خود تا سال 2030 اعلام کرده است. این شرکت اعلام کرد که در کمتر از 10 سال، فقط خودروهای کاملاً برقی را به فروش می رساند. همچنین این شامل حذف هیبریدها از ترکیب آن نیز می باشد.

این شرکت که متعلق به گروه چینی Geely بوده، معتقد است که تا سال 2025 نیمی از 50 درصد از فروش خودروهای آن کاملاً برقی خواهد بود. این شرکت اولین خودروی کاملاً الکتریکی XC40 Recharge را سال گذشته روانه بازار کرد و به طور طبیعی قصد دارد در طی چند سال آینده محصولات بیشتر معرفی کند، و اتومبیل های بنزینی را به طور کامل حذف کند.

علاوه بر این ، ولوو قصد دارد فقط اتومبیل های برقی خود را به صورت آنلاین بفروشد، اگرچه نمایندگی ها همچنان در تعمیر، سرویس و تحویل خودروها به مشتریان نقش دارند. ولوو همچنین می خواهد با سهولت در خرید محصولات آنلاین، خط تولید خود را ساده و شفاف تر کند. تمایل شرکت ها به تولید خودروهای الکتریکی مانند سرمایه گذاری های سنگین شرکت هایی نظیر تسلا، نشان از تمایل سازندگان به دور شدن از ساخت خودروهای بنزینی وجود دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *