کوالکام با چیپست های صوتی و کدک های خود مانند aptX در حال حاضر در فضای فناوری صوتی حضور دارد. اکنون، این شرکت می خواهد با بهبود تجربه صوتی دستگاه هایی که Snapdragon Sound نامیده می شود، کارها را یک گام جلوتر بردارد. در بیانیه خبری کوالکام Snapdragon Sound آمده است که طراحی شده است تا با بهینه سازی فناوری های صوتی و نرم افزار در کل زنجیره، تجربه صوتی یکپارچه و همه جانبه را به دستگاه ها ارائه دهد.

Snapdragon Sound، فن آوری های موجود کوالکام را در زمینه صدا، اتصال و موبایل ترکیب می کند و سپس آنها را برای کار با یکدیگر برای حل مشکلات صوتی موجود بهینه می کند. هدف صدا با کیفیت ثابت، اتصال قابل اعتماد و تأخیر کم است. کوالکام می گوید Snapdragon Sound از فناوری aptX Adaptive Audio خود برای انتقال موسیقی با کیفیت صوتی از طریق تلفن به هدفون های بی سیم یا هدست استفاده می کند.

همچنین از کدک صوتی Aqstic Qualcomm استفاده می کند تا کیفیت صوتی به همان اندازه چشمگیر را برای کسانی که ترجیح می دهند مستقیم از دستگاه موبایل خود گوش دهند، فراهم کند. Snapdragon Sound هنگامی که در یک مکان شلوغ با تعداد زیادی دستگاه هوشمند و متصل هستید، تجربه گوش دادن بدون اشکال را نیز به شما ارائه خواهد داد. اشکالات در چنین مناطقی مکرر هستند و به دلیل تداخل دستگاه های اطراف ایجاد می شوند.

Snapdragon Sound فقط بر روی صدای خروجی تمرکز نخواهد کرد بلکه هنگام برقراری تماس صوتی و تصویری از فناوری های موجود کوالکام نیز برای بهبود صدای ورودی استفاده خواهد کرد. امکاناتی مانند حذف نویز و لغو اکو از هوش مصنوعی برای تهیه صدای شفاف تماس ها استفاده می کند. در هنگام استفاده از لوازم جانبی بلوتوث، راه حل صوتی از Qualcomm’s aptX Voice Audio نیز برای ارائه کیفیت صدای بهتر (وضوح صدا و درک بیشتر گفتار) استفاده خواهد کرد.

کوالکام به خود می بالد که Snapdragon Sound در هنگام استفاده از دستگاه های صوتی بلوتوث قادر به تأخیر تا 89 میلی ثانیه است. با استفاده از فناوری صوتی تطبیقی aptX بین دستگاه گوشی و لوازم جانبی بلوتوث می تواند به این مهم دست یابد. پلتفرم Snapdragon Sound از امروز در دسترس OEM ها است. این محصول طیف گسترده ای از محصولات از جمله تلفن های هوشمند، هدفون، هدفون، رایانه های شخصی و حتی عینک XR را تأمین خواهد کرد. مارک های Snapdragon Sound در همه دستگاه ها روی جعبه های محصول خود حک شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *