فناوری

سرمایه گذاری سونی تراشه های هوش مصنوعی را در بردهای رزبری پای قرار می دهد

بخش نیمه هادی سونی اعلام کرده است که در حال انجام یک “سرمایه گذاری استراتژیک” در Raspberry Pi به عنوان راهی برای ارائه فناوری هوش مصنوعی خود به بازار گسترده تر است. ایده این است که به کاربران Raspberry Pi در سراسر جهان یک پلتفرم توسعه برای پلتفرم هوش مصنوعی Aitrios edge محاسباتی (روی تراشه) ارائه شود که برای عملکردهای سنجش تصویر مانند تشخیص چهره استفاده می شود.

تروشی شیمیزو، رئیس و مدیرعامل Sony Semiconductor Solutions بیان کرد:

ما بسیار خوشحالیم که با Raspberry Pi Ltd. همکاری می کنیم تا پلتفرم Aitrios خود را (که از توسعه راه حل های منحصر به فرد و متنوع با استفاده از دستگاه های هوش مصنوعی لبه ما پشتیبانی می کند) را به جامعه کاربران و توسعه دهندگان Raspberry Pi ارائه دهیم و یک تجربه توسعه منحصر به فرد فراهم کنیم.

Raspberry Pi 4 و دیگر دستگاه‌های این شرکت به کاربران قدرتی شبیه به رایانه را در شکل کوچکی می‌دهند. در ابتدا به عنوان یک پلتفرم آموزشی برای آموزش رباتیک، کدنویسی و موارد دیگر طراحی شده بود، به عنوان راهی برای کدنویسان برای نمونه سازی اولیه اینترنت اشیا و سایر دستگاه ها محبوب شده است.

اضافه شدن Aitrios سونی می تواند آن را حتی مفیدتر کند. برخلاف هوش مصنوعی ابری، مستقیماً روی تراشه‌ها (محاسبات لبه) برای کاهش تأخیر اجرا می‌شود و سونی این سیستم را برای مواردی مانند نظارت، امنیت و موارد دیگر آماده کرده است. نمونه های ذکر شده در یک وب سایت اختصاصی شامل نظارت و نگهداری موجودی، شمارش مشتری، تشخیص پلاک و “تحلیل دقیق کارمندان” است. سونی می گوید با تجزیه و تحلیل دقیق داده ها روی تراشه و تنها ارسال ابرداده به فضای ابری، حریم خصوصی را حفظ می کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا