شرکت Sonos امروز از جدیدترین اسپیکر خود با نام Sonos Roam رونمایی کرد. Roam یک اسپیکر قابل حمل با باتری بوده که قیمت آن 169 دلار است. پیش فروش آن از امروز آغاز شده و از تاریخ 20 آپریل 2021 راهی بازار می شود. Sonos Move اولین تلاش این شرکت در تولید یک محصول قابل حمل بود، اما در واقع مسافرت با آن بسیار بزرگ و سنگین است.

با این وجود Roam یک اسپیکر “آن را به هر کجا بیاورید” است. این کوچکترین بلندگو است که Sonos تاکنون ساخته، به طوریکه دارای ابعاد 6.61 در 2.44 در 2.36 اینچ و وزن 0.95 پوند است. به گفته این شرکت، قبل از رسیدن به این طرح، “صدها” اندازه و نمونه های مختلف را برای این اسپیکر در نظر گرفته بود. با ابعادی از این دست، سوال اصلی این است که آیا Roam می تواند به شهرتی که Sonos برای کیفیت صدای خوب ایجاد کرده، برسد.

اسپیکر Roam به دو آمپلی فایر کلاس H تجهیز شده و یک توییتر برای فرکانس های بالا و یک ووفر متوسط “سفارشی” نیز وجود دارد – که پخش پایدار فرکانس های میان برد را تضمین می کند و خروجی Low-End را به حداکثر می رساند. Sonos همچنین Trueplay خودکار را به Roam به ارمغان آورده، بنابراین خروجی صدا را برای بهترین نتیجه براساس هر اتاق یا محیطی که بلندگو در آن قرار دارد، تنظیم می کند.

دو اسپیکر Roam می تواند به عنوان یک جفت استریو از طریق Wi-Fi تنظیم شود، اما متأسفانه هنگام پخش موسیقی از طریق بلوتوث، این گزینه در دسترس نیست. برخلاف Move که باعث انتخاب بین حالت های Wi-Fi و بلوتوث می شد، Roam از هر دو اتصال به صورت همزمان بهره می برد. به محض اینکه گوشی را از خانه ببرید، به طور خودکار به شبکه Wi-Fi شما ملحق می شود.

می توانید با بلوتوث روی Roam چیزی از گوشی هوشمند خود پخش کنید و آن را در کل سیستم Sonos چند اتاقه خود گسترش دهید. همچنین از سرویس اپل AirPlay 2 نیز پشتیبانی کرده و مانند همیشه، می توانید از طریق اپلیکیشن Sonos صدا را از تعداد زیادی سرویس پخش کنید. Roam با یک بار شارژ می تواند تا 10 ساعت پخش صدا داشته باشد و یک کابل شارژ USB-C در جعبه موجود است. Sonos همچنین یک پایه شارژ بی سیم را نیز ارائه کرده که اسپیکر Roam به طور مغناطیسی به آن متصل شده و شارژ می شود. در صورت عدم استفاده، Roam می تواند تا 10 روز در حالت آماده به کار عمر باتری داشته باشد.

اسپیکر جدید همچنین دارای مقاومت IP67 در برابر گرد و غبار و آب است، بنابراین می تواند تا 30 دقیقه در حمام در یک متر آب دوام بیاورد. یکی دیگر از ترفندهای شسته و رفته Roam Sound Swap نام دارد. فقط سه ثانیه دکمه پخش/مکث را در بالا نگه دارید و Roam موسیقی پخش شده را به هر بلندگوی Sonos دیگر در سیستم شما منتقل می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *