دوربین های دیجیتال

معرفی سنسور تصویر 128 مگاپیکسل CMOS IMX661 سونی

سونی به تازگی از سنسور بزرگ تصویر جدید CMOS IMX661 رونمایی کرده که بیشترین تعداد پیکسل یعنی 127.68 مگاپیکسل را دارد. انتظار می رود این مداخله توسط سونی در فضای تجهیزات دوربین های صنعتی برای کارایی بیشتر، تغییرات چشمگیری در صنعت ایجاد کند.

به گفته‌ سونی، فناوری‌های به‌کاررفته در IMX661 این حسگر را قادر می‌سازند داده‌های تصویربرداری را با سرعت تقریبا چهار برابر محصولات عادی بخواند. انتظار می رود نسخه رنگی و سیاه و سفید سنسور تصویر از آوریل تا مه سال 2021 ارائه شود.

سنسور تصویر به مجموعه ای از ویژگی های پردازش سیگنال مجهز است که آن را به یک انتخاب آشکار در چندین کاربرد صنعتی تبدیل می کند. قابلیت های مختلف این امکان را فراهم می کند تا دستگاه به راحتی در سناریوهای مختلف با سرعت بالا و به طور معمول دسترسی دشوار مستقر شود.

سونی انتظار دارد استفاده از این حسگر در دوربین‌های صنعتی برای اهداف مختلف، بتواند چالش‌های زیادی را از پیش رو بردارد و به توسعه‌ی صنعت کمک کند. سونی می‌گوید نیاز به اتوماسیون، کاهش مقدار کار مورد نیاز برای عملی کردن هدفی مشخص و دیگر مزیت‌هایی که تحول دیجیتال به‌ همراه می‌آورد طی سال‌های اخیر رشد محسوسی کرده است و این یعنی امروزه بخش‌های مختلف از صنعت به تحول دیجیتال نیازمند هستند. 

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا