نوکیا و سامسونگ توافق نامه صدور مجوز ثبت اختراع برای استانداردهای ویدیو را امضا کردند. براساس این توافقنامه سامسونگ حق استفاده از نوآوری های ویدیویی ثبت شده توسط فنلاندی ها را به نوکیا پرداخت خواهد کرد. برای روشن شدن، این در مورد نوکیا است، HMD Global درگیر نیست.

در سال‌های اخیر، نوکیا به‌دلیل پیشرفت در حوزه‌ فناوری‌های ویدئویی جوایزی کسب کرده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به چهار جایزه‌ امی فناوری و مهندسی اشاره کنیم. آمار نشان می‌دهد در بیست سال اخیر، نوکیا بیش از 129 میلیارد یورو در زمینه‌ی تحقیق‌و‌توسعه (R&D) سرمایه‌گذاری و بیش از 20000 پتنت ثبت کرده است که بیش از 3500 پتنت به فناوری 5G ارتباط دارند.

این دو شرکت سابقه طولانی دارند. در سال 2013 سامسونگ قراردادی 5 ساله برای صدور مجوز ثبت اختراعات نوکیا امضا کرد. سپس در سال 2016 نوکیا و سامسونگ پس از برنده شدن داوری مجوز ثبت اختراع، نوکیا و سامسونگ قرارداد صدور مجوز متقابل را گسترش دادند. توافقنامه ثبت اختراع در سال 2018 تمدید دیگری داشت.

در نخستین ماه از سال جاری میلادی، اریکسون موفق شد در پرونده‌ای با محوریت صدور مجوز منطقی و بدون تبعیض پتنت در تگزاس برنده شود که علیه سامسونگ باز شده بود. حال اریکسون به شعبه‌ی اروپای سامسونگ نیز اتهام مشابهی زده است. پیش‌تر سامسونگ و اریکسون به توافق‌نامه‌ای ۶۵۰ میلیون یورویی بر سر پتنت رسیده‌ بودند که این مبلغ باید به اریکسون پرداخت می‌شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *