کامپیوتر

همکاری انویدیا و مایکروسافت برای ساخت ابرکامپیوتر هوش مصنوعی بزرگ

انویدیا یک “همکاری چند ساله” با مایکروسافت را برای ساخت “یکی از قدرتمندترین ابرکامپیوترهای هوش مصنوعی در جهان” اعلام کرده است که برای مدیریت حجم کار محاسباتی عظیم مورد نیاز برای آموزش و مقیاس‌سازی هوش مصنوعی طراحی شده است. در این همکاری انویدیا از نمونه‌های ماشین مجازی مقیاس‌پذیر مایکروسافت برای تسریع پیشرفت در مدل‌های هوش مصنوعی مانند DALL-E استفاده می‌کند.

بر اساس زیرساخت ابری Azure مایکروسافت، این ابررایانه هوش مصنوعی از ده ها هزار پردازنده گرافیکی قدرتمند H100 و A100 مرکز داده انویدیا و پلتفرم شبکه Quantum-2 InfiniBand آن استفاده خواهد کرد. به گفته انویدیا، ترکیب پلتفرم ابری Azure مایکروسافت و پردازنده‌های گرافیکی، شبکه و مجموعه کامل هوش مصنوعی انویدیا به شرکت‌های بیشتری امکان آموزش، استقرار و مقیاس‌بندی هوش مصنوعی را می‌دهد (از جمله مدل‌های بزرگ و پیشرفته). این دو شرکت همچنین به طور مشترک DeepSpeed، نرم افزار بهینه سازی یادگیری عمیق مایکروسافت را توسعه خواهند داد.

انویدیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که می‌توان از این ابر رایانه برای “تحقیق و تسریع بیشتر پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی” استفاده کرد؛ کلاس نسبتا جدیدی از مدل‌های زبان بزرگ مانند DALL-E و Stable Diffusion که از الگوریتم‌های خودآموز برای ایجاد طیف متنوعی از محتوای زبان‌ها، مانند متن، کد، تصاویر دیجیتال، ویدئو و صدا استفاده می‌کنند.  این مدل‌های هوش مصنوعی در سال‌های اخیر شاهد رشد سریعی بوده‌اند که به طور قابل‌توجهی تقاضا برای زیرساخت‌های محاسباتی قدرتمند را افزایش داده که در کنار توسعه آن‌ها مقیاس‌پذیر هستند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا