فناوری

هواوی فناوری هوش مصنوعی خود را برای رقابت با ChatGPT به نمایش گذاشت

هواوی از مدل هوش مصنوعی (AI) ساخته خود که بر روی پردازنده های مجهز به هوش مصنوعی کار می کند، رونمایی کرد. هواوی امیدوار است آخرین مداخله‌اش ظرفیت توان محاسباتی بسیار مورد نیاز را در فلکه فناوری چین فراهم کند. در میان تحریم‌ها و محدودیت‌های کنونی، چین همچنان با چراغ‌های پیشرو در فناوری هوش مصنوعی در آمریکا بازی می‌کند.

مداخله جدید هواوی امیدوار است با خدمات فعلی ChatGPT رقابت کند. هواوی از مدل Pangu AI نسخه 3.0 در کنفرانس توسعه دهندگان ابری در 7 جولای در شهر Dongguan چین رونمایی کرد. مدل هوش مصنوعی Pangu برای کاربردهای صنعتی در زمینه وسیعی از جمله معادن، امور مالی، دولتی و تولید هدف قرار گرفته است. هدف هواوی ارائه خدماتی است که به مشتریان خود کمک می کند تا مدل های هوش مصنوعی خود را بسازند و آموزش دهند.

قلب Pangu 3.0 پردازنده‌های Ascend AI و چارچوب هوش مصنوعی MindSpore است. هوآای می گوید قدرت محاسباتی در چین به سختی می تواند با افزایش تقاضا برای چنین خدماتی مقابله کند. بنابراین بسیاری از شرکت ها منابع قابل توجهی را برای دریافت واحدهای پردازش گرافیکی Nvidia صرف می کنند.

هواوی می گوید امیدوار است جایگزینی برای گزینه گرافیکی انویدیا ارائه دهد که همچنین زمان لانچ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این شرکت همچنین اصرار دارد که مدل هوش مصنوعی Pangu یک رقیب ChatGPT نیست و راه حل بر روی مشتریان سازمانی متمرکز است. اعلامیه هواوی تسکین بزرگی برای چین است، زیرا شرکت‌ها همچنان با تحریم‌ها و محدودیت‌های سختگیرانه آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا