آیفون‌ها نیز مانند گوشی‌های اندرویدی به مرور کندتر می‌شوند و زمانی که چند سال از آن‌ها استفاده می‌کنید قطعا کاهش سرعت محسوس‌تر خواهد بود. درست است که نمی‌توان تراشه گوشی را تغییر داد تا سرعت آن بیشتر شود ولی راهکارهایی وجود دارد که انجام آن‌ها می‌تواند سرعت آیفون شما را افزایش دهد. در ادامه به روش‌های موجود برای افزایش سرعت ایفون‌ها می‌پردازیم.

تاریخچه سافاری را پاک کنید

به مرور زمان و با استفاده از سافاری این برنامه دیتای سایت‌های مختلف و تاریخچه جستجوها را در خود ذخیره می‌کند. زمانی که شما برای مدتی طولانی از آن استفاده کرده باشید این تاریخچه و حجم دیتاها زیاد می‌شود و حذف کردن آن می‌تواند به افزایش سرعت آیفون کمک کند.

برای انجام این کار به تنظیمات و سپس بخش Safari بروید و به روی گزینه Clear History and Data کلیک کنید. برای سریع‌تر شدن سافاری همچنین می‌توانید در همین صفحه به قسمت Advanced مراجعه کنید و گزینه JavaScript را به حالت خاموش تغییر دهید.

خاموش کردن Background app refresh و Location

قابلیت Background app refresh را خاموش کنید. این قابلیت به برنامه‌ها اجازه می‌دهد که در پس‌زمینه فعالیت کنند و داده‌های را همگام‌ نگه دارند. همین موضوع باعث افزایش مصرف باتری و کاهش سرعت گوشی می‌شود و سخت افزار را بیشتر درگیر می‌کند و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که Background app refresh را برای برنامه‌هایی که خیلی برای شما اهمیت ندارند خاموش کنید.

از طرف دیگر لوکیشن یکی از قابلیت‌هایی است که باتری زیادی مصرف می‌کند و این موضوع باعث گرم شدن گوشی و کاهش کارایی سخت افزار و در نتیجه کندتر شدن آیفون شما می‌شود. برای خاموش کردن لوکیشن به تنظیمات و سپس بخش Privacy بروید و به روی گزینه Location Services کلیک کنید و آن را در حالت خاموش قرار دهید.

قابلیت Reduce Motion را خاموش کنید

تماشای افکت‌های حرکتی در IOS جذاب است و یکی از دلایل زیبا بودن رابط کاربری این سیستم عامل به حساب می‌آید ولی همین موضوع می‌تواند باعث کاهش سرعت گوشی در آیفون‌های قدیمی‌تر شود و به همین هم توصیه می‌کنیم در صورت امکان این قابلیت را خاموش کنید.

برای انجام این کار به تنظیمات و سپس Accessibility بروید (در IOS 12 به بعد Accessibility در بخش General است) و به روی گزینه Motion کلیک کنید. در نهایت گزینه Reduce Motion را به روی حالت خاموش قرار دهید.

حافظه ایفون را خالی کنید

در هر محصولی از جمله گوشی و تبلت و لپ تاپ اگر حافظه را تا انتها پر کنید دستگاه با مشکلاتی از جمله کند شدن مواجه می‌شود. دلیل این اتفاق پردازش‌های بیشتری است که به روی دوش پردازنده مرکزی قرار می‌گیرد و به همین علت پیشنهاد می‌کنیم گوشی خود را مقداری خالی کنید تا فضای بیشتری در دسترس قرار بگیرد. برای انجام این کار برنامه‌های اضافی را حذف کنید و عکس‌ و فیلم‌ها را نیز به لپ تاپ یا هارد انتقال دهید.

آیفون را آپدیت کنید

دلیل بروزرسانی گوشی‌های هوشمند اضافه شدن قابلیت‌های جدید و از بین رفتن مشکلات موجود است. توصیه می‌کنیم آیفون خود را همیشه به روز نگه دارید تا آپدیت‌ها بتوانند با حل کردن برخی باگ‌ها یا بهینه‌تر کردن عملکرد بخش‌های مختلف سرعت را افزایش دهند. برای این کار به تنظیمات و General مراجعه کرده و به روی گزینه Software Update کلیک کنید تا آخرین نسخه از IOS در صورت در دسترس بودن دانلود و نصب شود.

ایفون را ری‌استارت کنید

ری‌استارت کردن ایفون باعث می‌شود دستگاه از ابتدا بوت شود و همین سرعت را افزایش می‌دهد. دلیل این موضوع کش ذخیره شده در طول استفاده است و با ری‌استارت کردن این کش حذف می‌شود و نرم افزار ارتباط بهتری با سخت افزار برقرار می‌کند.

برنامه‌های باز در حافظه رم را ببندید

باز بودن چندین برنامه در رم باعث افزایش مصرف باتری و کند شدن آیفون شما می‌شود و توصیه می‌کنیم برنامه‌های باز در رم را ببندید. برای این کار در ایفون‌هایی با دکمه هوم باید دو بار دکمه هوم را فشار دهید و در ایفون‌های دارای ناچ کافیست از پایین به سمت بالا سوایپ کرده و مقداری دست خود را نگه دارید.

منبع: اینجا

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *