کنترلر پلی استیشن 5 یا دوال سنس یکی از بهترین کنترلر‌های بازی نزد گیمر‌ها محسوب می‌شود. اما این به این معنی نیست که با رایانه شما کار نمی کند. می توانید کنترلر PS5 را با ویندوز 10 رایانه شخصی خود جفت کنید و همچنین در استیم بازی کنید. کلاینت استیم (نه خود ویندوز) از کنترلر DualSense پشتیبانی می کند. بنابراین، قبل از شروع، استیم را دانلود و نصب کنید یا آن را به آخرین نسخه در رایانه خود به روز کنید.

نحوه اتصال کنترلر دوال سنس روی دسکتاپ ویندوز 10

جفت شدن کنترلر DualSense روی رایانه ویندوز 10 با استفاده از کابل USB یا بلوتوث امکان پذیر است. اتصال کنترلر به کامپیوتر به صورت بی سیم آسان است، اما اتصال بلوتوث کنترل کننده در حد بالا نیست. بهتر است از کابل USB استفاده کنید، به خصوص اگر آن را به حساب استیم خود متصل می کنید. می توانید از کابل USB همراه با PS5 یا کابل USB-A به USB-C دیگر استفاده کنید. و اگر رایانه شخصی شما دارای پورت USB-C است، می توانید کابل USB-C به USB-C را نیز انتخاب کنید.

برای شروع جفت سازی، کابل USB را به کامپیوتر و بالای کنترلر DualSense وصل کنید. چند ثانیه صبر کنید تا ویندوز کنترلر را تشخیص دهد. Control Panel را در رایانه ویندوز 10 خود باز کنید و تأیید کنید که آیا رایانه شما کنترلر را شناسایی کرده یا خیر. برای انجام این کار، کلید Windows را فشار دهید، “Control Panel” را تایپ کنید و سپس کلید Enter را بزنید تا پنجره Control Panel باز شود.

از داخل Control Panel به بخش Hardware and Sound رفته و سپس گزینه‌‌ Devices and Printers را انتخاب کنید.

شما باید بتوانید کنترلر خود را داخل بخش Devices با نام Wireless Controller ببینید.

اکنون باید وارد Steam شوید. سپس منوی View را باز کرده و گزینه‌‌ی Settings را انتخاب کنید.

از منوی تنظیمات وارد بخش Controller شوید. گزینه‌‌ General Controller Settings را انتخاب کنید.

شما در پایین صفحه باید بتوانید نام PlayStation 5 Controller را ببینید.

در همان پنجره، کادر کنار “PlayStation Configuration Support” را علامت بزنید تا به بازی های Steam سازگار اجازه استفاده از طرح کنترلر پلی استیشن را بدهید.

در غیر این صورت، بازی های استیم به طور پیش فرض در تنظیمات طرح کنترلر Xbox قرار می گیرند، و این می تواند گیج کننده باشد. مسلماً کنترلرهای Xbox برای بازی های رایانه ای بهترین عملکرد را دارند، زیرا مایکروسافت از آنها به طور رسمی پشتیبانی می کند.

پیکربندی کنترلر دوال سنس با استفاده از استیم

برای شخصی سازی و پیکربندی بیشتر کنترلر دوال سنس، باید از حالت Big Picture Steam استفاده کنید. برای این منظور، روی دکمه Big Picture Mode در گوشه بالا سمت راست کنار نام کاربری استیم خود کلیک کنید.

در مرحله بعد، با استفاده از کنترلر پلی استیشن 5 خود روی دکمه تنظیمات چرخ دنده در بالای صفحه ضربه بزنید.

اکنون گزینه‌‌ Controller Settings را از بخش Controller انتخاب کنید.

گزینه‌‌ Controller Shutdown Time را انتخاب کرده و زمان مناسب را برای خاموش شدن خودکار کنترلر پس از عدم استفاده، انتخاب کنید.

پس از آن، گزینه‌‌ PlayStation 5 Controller را از پایین صفحه فعال کرده و سپس گزینه‌‌ Preferences را انتخاب کنید.

از داخل این پنجره شما می‌توانید نام کنترلر خود را تغییر داده، لرزش دسته را خاموش و روشن کنید و همچنین رنگ و میزان نور چراغ LED کنترلر را تنظیم کنید.

اگر کنترلر رفتار عجیبی از خود نشان می‌دهد، باید آن را کالیبره کنید. برای این کار به منوی قبلی بازگشته و این بار با انتخاب کنترلر، گزینه‌‌ Calibrate را انتخاب کنید. متأسفانه، هپتیک های پیشرفته PS5 با بسیاری از بازی ها در ویندوز کار نمی کنند. این به این دلیل است که بسیاری از سازندگان بازی به طور پیش فرض از آن پشتیبانی نمی کنند و مایکروسافت درایورهای بومی را برای این ویژگی ها ارائه نکرده است. خارج از Steam، کنترلر DualSense شما ممکن است با بسیاری از بازی ها و سرویس های توزیع بازی دیجیتال مانندEpic ،Origin ،GOG ،Battle.net ، UPlay و غیره کار نکند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *