گوناگون

امکان خرید خودروهای تسلا با بیت کوین در آمریکا

الون ماسک ، مدیر عامل شرکت خود در توییتر اعلام کرد، تسلا اکنون بیت کوین را به عنوان پرداختی برای اتومبیل های خود در آمریکا می پذیرد. گزینه پرداخت با استفاده از رمزارز اکنون در وب سایت این شرکت در ایالات متحده ظاهر شده، جایی که در کنار گزینه پرداخت کارت سنتی در دسترس است.

ماسک گفت که گزینه پرداخت با بیت کوین “در اواخر امسال” در اختیار کشورهای دیگر قرار خواهد گرفت. همچنین تأیید در دسترس بودن گزینه پرداخت جدید، ماسک جزئیاتی را در مورد نحوه مدیریت رمزارز توسط تسلا ارائه داد. برای پذیرش پرداخت، ماسک گفت که تسلا از نرم‌افزار داخلی و متن باز استفاده خواهد کرد و البته در این روش، امکان بازگردانی وجه معامله شده وجود نخواهد داشت.

او همچنین تأکید کرد که تسلا گره‌های بیت‌کوین را مستقیما اداره می‌کند و بنابراین پرداخت‌های انجام شده به صورت بیت‌کوین باقی می‌مانند و به پول بی‌پشتوانه تبدیل نمی‌شوند. گره‌ها (Nodes) رایانه‌های شبکه‌ بیت‌کوین هستند که برای تأیید معاملات و جلوگیری از پرداخت‌های تکراری و ایجاد امنیت شبکه استفاده می‌شوند.

اگرچه بیت‌کوین یک رمزارز جهانی است اما گزینه‌ پرداخت توسط آن هنوز فقط در بازارهای خاصی امکان‌پذیر است. به عنوان یک شرکت، دریافت بیت‌کوین در قبال خدمات می‌تواند یک برگ برنده باشد. از سویی به عنوان مشتری معامله‌ یک دارایی با ارزش ثابت مانند خودروی تسلا، با یک دارایی که ارزش آن ممکن است در آینده بیشتر شود، شاید منجر به پشیمانی در آینده شود. هرچند این موضوع مسئله‌ی امروز نخواهد بود.

تسلا ماه گذشته میلادی از سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری در بیت کوین خبر داد که همین موضوع افزایش سرسام‌آور قیمت این رمزارز را در پی داشت. اگرچه پیش از اعلام چنین خبری و در ماه‌های پایانی 2020 شاهد افزایش ارزش اکثر رمزارزها بودیم، اما چنین تصمیمی باعث شد که با رشد سریعتری مواجه شویم.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا