مرکز کنترل ماموریت های آپولو در آمریکا قبل از پنجاهمین سالگرد فرود انسان در ماه بازگشایی شد. این مرکز با هزینه چند میلیون دلاری به شکل اولیه احیا شده است. این مرکز در مقر فضایی جانسون واقع در هیوستن (ایالت تگزاس) آمریکا قرار داشت و تا دهه ۱۹۹۰ میلادی از آن برای ارسال شاتل های فضایی استفاده می شد. ناسا برای بازگشایی این مرکز همه چیز را به همان شکل قبل حفظ کرده است.

مرکز کنترل مأموریت، در طبقه سوم ساختمان شماره ۳۰ محوطه “مرکز فضایی جانسون”(JSC) واقع شده و گروه کنترل پرواز، برنامه‌ریزی مأموریت‌ها را در این مرکز انجام می‌دادند و فضانوردان را برای خارج شدن از جو زمین و فرود آمدن روی سطح یک جهان دیگر راهنمایی می‌کردند. این مرکز که به مناسبت پنجاهمین سالگرد ماموریت آپولو ۱۱ بازگشایی می شود با میلیون ها دلار کمک مالی دوباره احیا شده است. تلاش برای احیای این مرکز از سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد. بیش از ۵ میلیون دلار برای بازسازی این مرکز کنترل کمک شد.

برای آنکه شکل مرکز به همان حالت قدیمی بازسازی شود، با افسران کنترل پرواز و مدیران مرکز در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی مصاحبه کردند و انبوهی از تصاویر و متخصصان قدیمی را به کار گرفتند تا همه چیز از دیوارها گرفته تا فرش و کاغذ دیواری را به همان شکل بازسازی کنند. گروه بازسازی برای انجام دادن این پروژه، با گروه کنترل مصاحبه کردند و تصاویر و فیلم‌های این مرکز را مورد بررسی قرار دادند تا آن را تا حد امکان شبیه به شرایط ابتدایی بازسازی کنند.

همه اتاق‌های مرکز، مشابه ژوئیه سال ۱۹۶۹ و زمان قدم گذاشتن “نیل آرمسترانگ”(Neil Armstrong) و “باز آلدرین”(Buzz Aldrin) به ماه بازسازی شد. تقریباً همه قسمت‌ها، مشابه نمونه قدیمی بازسازی شده‌اند و می‌توان گفت که تنها عنصر متفاوت، کنسول‌های فرمان هستند اما گروه بازسازی تلاش کرده‌اند تا حتی کنسول‌ها نیز شکوه نمونه قدیمی را داشته باشند. عناصر جزئی مانند فنجان‌های قهوه و زیرسیگاری‌ها نیز دقیقاً در جایی که بودند، قرار گرفته‌اند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *