مایکروسافت به‌تازگی موفق به ثبت قراردادی شده تا هدست‌های هولولنز را در اختیار ارتش ایالات متحده قرار بدهد. مدت قرارداد مایکروسافت و ارتش آمریکا به ‌مدت 10 سال است و ارزش آن به حداکثر 21.88 میلیارد دلار می‌رسد. به‌ گزارش ورج، مایکروسافت موظف است 120 هزار دستگاه هدست برای ارتش آمریکا تأمین کند.

طبق بیانیه‌ ارتش آمریکا، آنها با استفاده از فناوری‌های واقعیت افزوده و یادگیری ماشینی قصد دارند محیط واقعی را برای سربازان شبیه‌سازی کنند تا قبل از حضور در درگیری‌های واقعی، بیشترین آمادگی را داشته باشند. هدست‌های قدیمی مورد استفاده به دلیل ضعف در سنسورها و جی‌پی‌اس مورد انتقاد گسترده‌ای قرار گرفت ولی همانطور که در ادامه می‌توانید ببینید، هدست‌های جدید امکانات بسیار بیشتری دارند.

مایکروسافت ابتدا سال 2018 در مناقصه‌ای به ارزش 479 میلیون دلار برنده شد تا مدلی از هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز را به سربازان آمریکایی ارائه بدهد. شماری از کارمندان مایکروسافت با این اقدام مخالفت جدی کردند که در نتیجه‌ی انتقادات، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، بیانیه‌ای صادر کرد. البته مخالفت‌ها باعث نشدند مایکروسافت و وزارت دفاع ایالات متحده به همکاری خود برای تولید هدست پایان بدهند. الکس کیپمن، خالق هولولنز مایکروسافت، می‌گوید این شرکت در دو سال اخیر همکاری نزدیکی با ارتش آمریکا داشته و توانسته است طراحی متمرکز بر سربازان را به‌منظور تسریع فرایند تولید پروتوتایپ روی کار بیاورد. طبق گفته‌ کیپمن، مایکروسافت ابزارها و توانایی‌هایی به سربازان برای انجام مأموریت ارائه می‌دهد.

از سال 2019، هدست هولولنز تغییر گسترده‌ای نداشته و مایکروسافت بیشتر مشغول بهبود نرم‌افزار این هدست بوده است. روی هم رفته به نظر می‌رسد حوزه‌ی واقعیت افزوده و مجازی دوباره در مرکز توجه شرکت‌ها قرار گرفته است. گفته می‌شود یک پنجم کل کارکنان فیسبوک مشغول کار بر این حوزه هستند و رئیس سابق بخش سخت‌افزار اپل حالا در حال نظارت بر فناوری‌های مربوط به این زمینه است. همچنین باید به شرکت‌هایی مانند سامسونگ، کوالکام و دیگران اشاره کنیم که در این رابطه مشغول انجام کارهای مختلفی هستند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *