گوناگون

استفاده از باتری های مگاپک تسلا برای مزرعه خورشیدی اپل

اپل به تازگی اعلام کرد که در حال ساخت یک پروژه بزرگ ذخیره سازی باتری در یک مزرعه خورشیدی در شمال کالیفرنیا است که در سال 2015 آن را هدایت می کند. حالا گزارش جدیدی ادعا می‌کند که آن‌ها در این پروژه از باتری‌های «مگاپک» تسلا استفاده خواهند کرد. این مخزن جدید می‌تواند تا 240 مگاوات ساعت انرژی ذخیره کند. این مخزن از 85 باتری Megapack ساخت تسلا نشکیل خواهد شد. اپل از این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های تولید باتری در کشور یاد کرده است.

طبق اسنادی که در سال 2020 در شورای نظارت بر شهرستان مونتری به ثبت رسیده، اپل قصد دارد از 85 باتری لیتیوم یونی مگاپک تسلا به عنوان بخشی از برنامه خود استفاده کند. همچنین گفته می‌شود مقداری از انرژی ذخیره شده در باتری‌ها برای تامین انرژی «اپل پارک» مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا مصرف خواهد شد.

باتری‌های Megapack کمپانی تسلا که در مزرعه‌ خورشیدی اپل به کار خواهند رفت، در سال 2019 معرفی شده و ظرفیت 60 مگاواتی خواهند داشت. این ها بزرگ ترین باتری‌های تسلا نیستند و این شرکت قبل از این باتری‌هایی با حجم 100 مگاوات را نیز در پروژه‌های دیگر خود به کار برده است. اپل می‌گوید این مخزن جدید می‌تواند بیش از 7000 خانه را در روز روشن نگه دارد. باتری های تسلا این امکان را برای اپل فراهم می کند تا انرژی تولید شده توسط آرایه خورشیدی 130 مگاواتی خود را در مزرعه، که California Flats نام داشته، ذخیره کند.

شرکت‌های اپل و تسلا سابقه همکاری متقابل زیادی ندارند. «ایلان ماسک»، مدیر عامل تسلا چندین ماه پیش اعلام کرد که به دنبال فروش تسلا به اپل بوده اما مدیرعامل این کمپانی کوپرتینویی حتی حاضر به برگزاری جلسه با او نشده است. عمده شهرت شرکت تسلا به تولید خودروهای برقی مربوط می‌شود اما طی سال‌های گذشته حضور فعالی در تجارت‌های مربوط به ذخیره انرژی داشته است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا