امنیت

حمله هکری به لینکدین و افشای اطلاعات 500 میلیون حساب کاربری

چندی قبل، شاهد هک شدن سایت فیس بوک و درز اطلاعات 533 میلیون کاربر آن بودیم که امکان امکان دسترسی آزاد به آنها از طریق اینترنت وجود داشت. اکنون خبرهای رسیده حاکی از آن دارد که اطلاعات 500 میلیون کاربر لینکدین نیز هک و به بیرون درز پیدا کرده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سایت CyberNews، هکر این اطلاعات در فروم شخصی خود اعلام کرده که این اطلاعات مربوط به بخش قابل توجهی از کاربران این شبکه اجتماعی و چیزی در حدود 500 میلیون حساب کاربری فعال در آن است. این هکر به عنوان نمونه ، اطلاعات مربوط به 2 میلیون کاربر را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است.

این افشای اطلاعات شامل پروفایل آی دی و لینک پروفایل، نام کامل، ایمیل، شماره موبایل، اطلاعات استخدام و لینک پروفایل شبکه های اجتماعی است. البته گفته می شود که افشای اطلاعات پروفایل، به اطلاعات حساس نظیر کارت های اعتباری و اسناد قانونی سرایت نکرده است. در بیانیه این سایت آمده است:

ما اطلاعاتی که گفته می شود از سایت LinkedIn استخراج شده و هم اکنون برای فروش گذاشته شده است را بررسی کردیم و متوجه شدیم که آن ها مجموعه ای از اطلاعات جمع آوری شده از تعدادی از سایت ها و شرکت ها هستند. هیچ اطلاعات خصوصی از کاربران LinkedIn در میان این داده های فاش شده نیست.

اگر کاربر لینکدین هستید، احتمالاً بهترین زمان برای تغییر رمز ورود لینکدین است. و این بار، یک رمز عبور قوی امتحان کنید! همچنین فراموش نکنید که تأیید اعتبار دو عاملی را در حساب های آنلاین خود فعال کنید.

منبع
mspoweruser
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا