سونی ساعاتی قبل، در جریان رویداد معرفی محصولاتش، از جدیدترین گوشی های هوشمند قدرتمند خود با نام  Xperia 1 III و Xperia 5 III پرده برداری کرد. مانند گذشته، هدف به دنبال جلب نظر کاربرانی است که به دنبال چیزهای جمع و جورتر هستند، بدون اینکه چیزی را از نظر تجربه کاربری از دست بدهند. این دو گوشی دارای لنزهای تله فوتو متغیر منحصر به فرد هستند که می توانند بین 70 و 105 میلی متر تغییر کنند که برابر است با بزرگنمایی نوری 2.9 برابر و 4.4 برابر خواهد بود.

خود دوربین تله فوتو بسته به استفاده فاصله کانونی و لرزشگیر نوری، از سنسور سونی 12 مگاپیکسلی 1/2.9 اینچی با دیافراگم f/2.3 یا f/2.8 استفاده می کند. در مقایسه با زوم 200 برابری اکسپریا 1 مارک 2 و 5 مارک 2، بزرگنمایی دیجیتال اکنون می تواند معادل 300 میلی متر باشد که سونی آن را زوم سوپر رزولوشن هوش مصنوعی می نامد.

دوربین اصلی از سنسور خوب قدیمی 12 مگاپیکسلی 1/1.7 اینچ همراه با لنز f/1.7 OIS استفاده می کند در حالی که دوربین اولتراواید دارای سنسور 12 مگاپیکسلی 1/2.6 اینچ با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار است. برای بهبود عملکرد دوربین، سونی لنزهای زایس را با پوشش T روی آن‌ها قرار داده است. قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین‌های آلفا سونی مثل تشخیص چشم برای انسان‌ها و حیوانات هم وجود دارد. این دوربین‌ها می‌توانند با وضوح 4K و نرخ 120fps فیلم‌برداری کرده و با فناوری SteadyShot لرزش‌گیری خوبی دارند. دوربین سلفی هم ظاهراً نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و کماکان یک سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. به نظر تنها تفاوت دوربین Xperia 1 III و Xperia 5 III در وجود سنسور تشخیص عمق 3D ToF در مدل بزرگ‌تر است.

در بخش نمایشگر، اکسپریا وان مارک 3 با نمایشگر 6.5 اینچی از نوع OLED و با وضوح 4K عرضه می‌شود که نسبت تصویر سینمایی 21:9 دارد. این نمایشگر از محتوای HDR پشتیبانی کرده و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی دارد. نمایشگر Xperia 5 III اما اندازه کوچک‌تر 6.1 اینچی داشته و فول اچ‌دی است. نرخ تازه‌سازی بالا، پشتیبانی از HDR و نسبت تصویر 21:9 اما بدون تغییر هستند. هر دو گوشی به اسپیکرهای استریو قدرتمند و کاهش تاری تصویر (motion blur) در بازی‌ها با نرخ 240 هرتزی مجهز هستند. میکروفون‌های این گوشی‌ها هم در بازی‌ها با قابلیت حذف نویز تجربه بازی گروهی بهتری را فراهم خواهند کرد. هر دو گوشی از محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس 6 برای پشت بدنه استفاده می‌کنند اما اکسپریا وان در جلو میزبان گوریلا گلس ویکتوس است. هر دو گوشی همچنین به استاندارد IP65/68 برای جلوگیری از نفوذ آب و گردوغبار هم مجهز هستند.

هر دو گوشی جدید سونی به تراشه اسنپ‌دراگون 888 کوالکام مجهز هستند. با این‌حال نسخه بزرگ‌تر 12 گیگابایت و نسخه کوچک‌تر 8 گیگابایت رم دارد. سونی برای پرچمدار اصلی خود 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی و برای Xperia 5 III بین 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است. هر دو گوشی درگاه دو سیم‌کارت هیبریدی دارند که می‌توانید درون آنها کارت حافظه microSD هم قرار دهید.

سونی برای گیمرها قابلیت ضبط ویدئو از محیط بازی را با نرخ 1080p@120fps فراهم کرده‌اند. نکته جالب این‌که با فناوری Rewind time هر بار اقدام به فیلم‌برداری کنید، محتوا از 30 ثانیه قبل ضبط می‌شود! در واقع گوشی همواره درحال فیلم‌برداری 30 ثانیه اخیر بازی شماست تا چیزی را از دست ندهید. سونی حتی ظرفیت باتری‌ها را هم مشابه و 4500 میلی‌آمپرساعتی در نظر گرفته است. هر دو گوشی با شارژ سریع 30 واتی در 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شوند. اکسپریا وان III اما این بار شارژ بی‌سیم را هم اضافه کرده است.

سونی در حال حاضر قیمت این گوشی هوشمند را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود قیمتی بالاتر از 1000 دلار داشته باشد و البته در تابستان وارد بازار می‌شود. بنابراین احتمالا تنها عاشقان عکاسی به سراغ آن می‌روند، البته برخلاف گذشته قابلیت‌های استاندارد بیشتری در اکسپریا 1 مارک 3 وجود دارد که می‌تواند کاربران بیشتری را جذب کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *