درست طبق برنامه ، اپل نسل بعدی iPad Pro خود را روانه بازار کرده است. همانطور که در مورد MacBook Air و MacBook Pro اخیر اتفاق افتاد، پیشرفت های اپل در iPad Pro عمدتا از لحاظ داخلی است. دستگاه دارای پردازنده جدید M1 است؛ همان تراشه ای که مک بوک ایر، پرو و مک مینی را تأمین می کند. اپل ادعا می کند که این “یک جهش بزرگ در عملکرد” نسبت به نسل قبلی است.

عملکرد گرافیکی این تراشه بیش از 1500 برابر سریعتر شده است. اپل همچنین می گوید شما می توانید عمر باتری تمام روز را از دستگاه انتظار داشته باشید. iPad Pro اکنون از تاندربولت، اتصال 5G و دوربین پیشرفته پشتیبانی می کند. اپل می گوید اسکنر ISP و LIDAR “جزئیات باورنکردنی” را در شرایط کم نور ثبت می کند. در جلوی دستگاه یک سیستم دوربین TrueDepth وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد قفل آن را با تشخیص چهره باز کنند.

این سیستم شامل یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی است. ویژگی جدیدی به نام Center Stage، که سوژه ها را در حین تماس های ویدیویی دنبال می کند، از این دوربین استفاده می کند. مدل های 12.9 اینچی آیپد پرو همچنین شامل یک پنل Mini-LED جدید، Liquid Retina XDR است که به گفته اپل “روشنایی در سطح XDR” ارائه می دهد. این نمایشگر شامل 10000 مینی ال ای دی است. برای اطلاع باید گفت که نمایشگر‌های Mini-LED در مقایسه با نمایشگر‌های LCD مرسوم دارای کنتراست بالا و مشابه نمایشگر‌های OLED هستند و می‌تواند در زمان نمایش محتوا رنگ‌ها را به شکل بهتر و واقعی‌تری نمایش دهند. همچنین این نمایشگر‌ها دارای مصرف انرژی کمتری هم هستند.

آیپد پرو از اپل پنسل و صفحه‌کلید‌های مجزای اسمارت کیبورد فولیو و مجیک کیبورد پشتیبانی می کند که در رنگ سفید جدید ارائه می شود.اپل می‌گوید دستگاه جدیدش دارای بدنه‌ای است که به‌صورت 100 درصدی از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است. برای نخستین بار در تاریخ، اپل تبلت آیپد پرو را با حداکثر 16 گیگابایت حافظه‌ رم و دو ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه می‌کند. مدل سلولار آیپد پرو 2021 توانایی پشتیبانی از شبکه‌ی 5G را دارد. قیمت مدل 11 اینچ آیپد پرو 2021 اپل از 799 دلار آغاز می‌شود و قیمت پایه‌ مدل 12.9 اینچ 1099 دلار است. دو تبلت خانواده آیپد پرو 2021 در نیمه‌ دوم ماه می (اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد 1400) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *