اپل به تازگی جعبه استریم جدید Apple TV را جایگزین Apple TV 4K کرده است که در سال 2017 عرضه شد. مدل جدید نام مدل قبلی را حفظ کرده اما با تراشه قدرتمندتر A12 Bionic همراه است که به شما امکان می دهد ویدیوی HDR را با نرخ فریم بالاتر پخش کند. همچنین به اندازه کافی قدرتمند است تا از پخش 60FPS Dolby Vision از طریق AirPlay بل یک آیفون سازگار پشتیبانی کند.

Apple TV 4K قدیمی، که به مدت چهار سال پرچمدار اپل بوده، از استریم 4K و همچنین HDR و دالبی ویژن پشتیبانی می کند. همچنین از کدک های صدای Dolby Atmos پشتیبانی می کند. اما از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی نمی کند. علاوه بر این مدل قبلی از ریموت کنترلی بهره می‌برد که طراحی مناسبی نداشت. همچنین دارای بدترین کنترل از راه دور است. خوشبختانه اپل با طراحی بهتر، ارگونومیک و قابلیت های بیشتر، ریموت را برای Apple TV 4K جدید دوباره طراحی کرده است.

ریموت کنترل جدید اما هم از نظر ارگونومی بهبود یافته و هم قابلیت‌های جدیدی شامل حالش شده است. ریموت کنترل در مقایسه با قبل ضخامت بیشتری دارد و به یک کنترلر لمسی جدید مجهز شده است. در بالای بخش لمسی هم یک کلید پاور به چشم می‌خورد و کلید فعال کردن دستیار صوتی سیری به سمت راست بدنه منتقل شده است. البته اپل، طراحی خود اپل تی وی را تغییر چندانی نداده و بر خلاف بسیاری از رقبا که ظاهری کوچک‌تر و شبیه به یک دانگل ظریف را دارند، استریم باکس اپل همچنان ظاهری جعبه‌ای شکل دارد.

از دیگر قابلیلت‌‌های جدید اپل تی وی امکان استفاده از سنسور نور آیفون برای بهبود رنگ‌های تلویزیون متصل به اپل تی وی است. اپل همچنین اشاره کرده که با بسیاری از تولید کنندگان محتوا از جمله فاکس اسپرت، NBC یونیورسال،‌ پارامونت پلاس، ردبول تی‌وی و کانال پلاس برای تولید محتوای HDR با نرخ فریم بالا همکاری داشته است. اپل تی وی جدید با قیمت پایه 179 دلار برای مدل با حافظه داخلی 32 گیگابایتی به فروش می‌رسد و از دهم اردیبهشت ماه روانه بازار می‌شود. مدل 64 گیگابایتی هم 199 دلار قیمت خواهد داشت. اپل تی وی HD قدیمی هم که به رزولوشن 1080p محدود است با ریموت کنترل جدید به قیمت 149 دلار به فروش می‌رسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *