سامسونگ از جاروبرقی رباتیک جدیدی با نام Bespoke Jet Bot AI در کره جنوبی رونمایی کرده که برای بهبود چشمگیر وظایف نظافت منزل طراحی شده است. جاروبرقی ربات دارای قابلیت های پیشرفته برای تشخیص شی است و از فناوری هوش مصنوعی (AI) استفاده می کند که عملکرد را نیز به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

Bespoke Jet Bot AI قادر به شناسایی اشیا در بالاترین سطح است و این امر با یادگیری بیش از 1 میلیون تصویر مبتنی بر یادگیری عمیق امکان پذیر است. این می تواند چندین لوازم خانگی و مبلمان مانند تلویزیون، تهویه مطبوع، یخچال، تختخواب، مبل و سایر موارد را از هم متمایز کند. این پیشرفت ها اطمینان حاصل می کند که جاروبرقی ربات می تواند اشیا کوچک مانند مدفوع حیوان خانگی، جوراب، سیم برق و لیوان شیشه ای را نیز تشخیص دهد.

Jet Bot AI با راه حل AI Intel معروف به Intel Movidius تعبیه شده که تشخیص اشیا عالی را فراهم می کند. علاوه بر این، سنسور سه بعدی از نوع “Active Stereo Camera” را در برگرفته است. سنسور می تواند تمام موانع را از فاصله 1 سانتی متر به بالا تشخیص دهد. علاوه بر این، Jet Bot AI سامسونگ به دو دوربین مجهز است که نه تنها مانند افراد فضا و اشیا را به صورت سه بعدی تشخیص می دهد، بلکه پرتوهای الگوی دیگری را نیز شلیک می کند. این امکان تشخیص موانع پیشرفته و تشخیص فضایی را حتی در شرایطی که تشخیص فقط با دوربین دشوار بوده، فراهم می کند.

همچنین می تواند ویژگی های اطراف را در سه بعد با فاصله حداکثر 1 متر و تا 60 درجه چپ و راست تشخیص دهد، بنابراین می توان به سرعت و با دقت ساختار خانه را برای نقشه برداری از مسیر تمیز کردن شناسایی و موانع کم را که فقط 1 سانتی متر ارتفاع دارند، شناسایی کرد. Jet Bot AI دارای سنسور LiDAR مشابه حسگر مورد استفاده در اتومبیل های خودران است. می تواند با انتخاب مسیر بهینه با توجه به ویژگی های فضایی، با موفقیت در اطراف حرکت کند. 

این ربات همچنین از فرمان صوتی پشتیبانی می کند، زیرا کاربران می توانند با یک اعلان صوتی ساده مانند “تمیز کردن تلویزیون” منطقه مورد نظر خود را برای تمیز کردن تعیین کنند. این همچنین شامل تنظیم مناطقی است که شما برای حذف آنها به ربات نیاز دارید. این اعلان صوتی و سایر ویژگی ها را می توان از برنامه SmartThings انتخاب کرد.

یکی دیگر از ویژگی های دیگر این محصول، توانایی جارو برقی در تشخیص خودکار نوع کف و تنظیم شدت تمیز کردن بر اساس آن است. همچنین در صورت پر شدن سطل زباله به طور خودکار تخلیه می شود حتی اگر تمیزکاری کامل نشود. پس از تمیز کردن، جارو برقی به ایستگاه متصل در محل شارژ برمی گردد. جدا از وظایف نظافت، از Jet Bot AI می توان برای نظارت بر حیوان خانگی که در خانه مانده، استفاده کرد. این ربات برای تشخیص علائم یا رفتارهای غیرعادی مانند پارس بد یا حرکت نکردن به مدت طولانی برنامه ریزی شده و به کاربر اطلاع می دهد. این محصول همچنین دارای یک بلندگو و پخش کننده داخلی است که می تواند برای حیوان خانگی موسیقی پخش کند.

سامسونگ با یک اپلیکیشن کره ای حیوانات خانگی معروف به Ajinyangi برای نصب 20 آهنگ مختلف که به صورت تصادفی پخش می شوند، همکاری کرده است. این ویژگی با استفاده از Samsung Card کار می کند و به صورت رایگان در اختیار کاربران خدمات حیوان خانگی سامسونگ SmartThings است. علاوه بر این، مالکان همچنین می توانند محتوای ویدیویی حاوی اطلاعات مختلف از مشاور بهداشت حیوانات خانگی و دامپزشک Seol Chae-hyun را از طریق سرویس مراقبت از حیوانات خانگی SmartThings به صورت رایگان مشاهده کنند. Bespoke Jet Bot AI در پنج رنگ سفید مه آلود، صورتی ساتن، آبی ساتن، سبز ملایم و زرد ملایم خورشید ارائه می شود. قیمت این محصول 1.59 میلیون وون (1433 دلار) است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *