سنگاپور به داشتن قوانین سختگیرانه و داشتن دوربین های نظارتی در سراسر شهر شهرت دارد. در آینده، ممکن است ربات هایی نیز مستقر شود تا مراقب قانون شکنان باشند – در واقع، سنگاپور آزمایش رباتی به نام Xavier را آغاز کرده که برای گشت زنی و بررسی منطقه ای عمومی با تردد زیاد، مورد استفاده قرار می گیرند.

طی سه هفته آینده، ربات ها جمعیت شهر Toa Payoh Central را تحت نظر خواهند داشت تا به دنبال آنچه مقامات کشور “رفتارهای نامطلوب اجتماعی” توصیف کرده، باشند. این رفتارهای بد شامل “اجتماع بیش از پنج نفر” بوده که برخلاف اقدامات ایمنی COVID-19 است. علاوه بر این، ربات های Xavier به دنبال مواردی از سیگار کشیدن در مناطق ممنوعه و هاوکینگ غیرقانونی هستند.

همچنین برای دوچرخه های نامناسب پارک شده و هر وسیله متحرک و موتورسیکلت با استفاده از مسیرهای پیاده روی و پیاده روها در اطراف گشت می زند. اگر ربات هر یک از این رفتارها را تشخیص دهد، به مرکز فرمان خود هشدار می دهد و سپس پیامی مربوطه را برای آموزش عموم روی صفحه نمایش می دهد. این ماشین ها مجهز به دوربین هایی هستند که می توانند مرکز فرماندهی خود را با نمای 360 درجه ارائه دهند.

آنها همچنین قادر به ثبت تصاویر در نور کم با استفاده از دوربین های IR و نور کم هستند. به علاوه، ویدیویی که ضبط می شود توسط یک سیستم هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل شده تا به دنبال هر چیزی باشد که ممکن است به پاسخ افسران انسانی نیاز داشته باشد. برای اینکه ماشین ها بتوانند به طور خودکار در شهر حرکت کنند، مجهز به سنسورهایی هستند که به آنها این امکان را می دهد تا از اجسام ثابت و متحرک، از جمله عابران پیاده و وسایل نقلیه اجتناب کنند.

سنگاپور در حال حاضر برنامه های خود را برای دو برابر کردن تعداد دوربین های نظارتی خود به 200 هزار دوربین در دهه آینده اعلام کرده است. مقامات معتقدند که این ربات ها می توانند به تقویت اقدامات نظارتی بیشتر کمک کرده و نیاز ماموران به گشت زنی فیزیکی را کاهش دهند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *