گجت و پوشیدنی

رونمایی HTC از هدست واقعیت مجازی Vive Pro 2 و Vive Focus 3

شرکت HTC در جریان رویداد ViveCon 2021، از جدیدترین هدست های واقعیت مجازی خود با نام های Vive Pro 2 و Vive Focus 3 پرده برداری کرد. کیت های وافعیت مجازی جدید بازارهای جداگانه ای را هدف قرار داده اند، که HTC Vive Pro 2 به سمت مصرف کنندگان PC VR در حالی که HTC Vive Focus 3 مستقل اهداف تجاری را هدف قرار می دهد.

Vive Pro 2 گیمینگ دارای پیشرفت های چشمگیر نسبت به مدل قبلی خود از سال 2018 است که دارای رزولوشن “5K” (2448 پیکسل در هر چشم)، صفحه نمایش 120 درجه FOV با سرعت 120 هرتز و همچنین ساب پیکسل های RGB سوئیچینگ سریع برای تقریبا از بین بردن اثر آزار دهنده درب صفحه و تاری حرکت است. محصول جدید HTC همچنین شامل یک نوار لغزنده IPD (فاصله بین دنده ای)، یک بند قابل تنظیم سر، یک صفحه تغییر اندازه دهنده، و یک هدست متعادل برای حداکثر راحتی را نوید می دهد.

هدفون داخلی دارای گواهینامه Hi-Res Audio است و هدفون شخص ثالث نیز پشتیبانی می شود. این هدست همچنین با DisplayPort 1.2 سازگار است و از Display Stream Compression با کمک Nvidia و AMD استفاده می کند، بنابراین کارت گرافیک های قدیمی همچنان می توانند از سخت افزار بزرگتر و بهتری برخوردار شوند. Vive Pro 2 از تاریخ 4 ژوئن آغاز عرضه شده و پیش سفارش ها از امروز در دسترس هستند.

اچ‌تی‌سی برای اولین خریداران این هدست را با قیمت 750 دلار عرضه خواهد کرد. پس از آن قیمت هدست به 800 دلار افزایش خواهد یافت. حال اگر به جز هدست لوازم جانبی آن شامل بیس استیشن 2.0 و کنترلرها را نیز بخواهید قیمت نهایی به 1400 دلار افزایش خواهد یافت. در همین حال، نمایشگر Vive Focus 3 با تمرکز بر تجارت تقریباً مشابه Vive Pro 2 است و یک صفحه نمایش 5K، با دید 120 درجه با ساب پیکسل های RGB ارائه می دهد. با این حال، نرخ تازه سازی در اینجا 90 هرتز تنظیم شده است.

قاب آلیاژ منیزیم هدست، لغزنده های IPD را نیز نگه می دارد و دارای دکمه های آزاد سریع برای از بین بردن واشرهای جلو و عقب برای تمیز کردن آسان یا تعویض بین جلسات است. این هدست همچنین یک طرح All-in-One است، به این معنی که رایانه شخصی برای استفاده از آن ضرورتی ندارد. چیپست تأمین کننده آن از پلتفرم اسنپدراگون XR2 کوالکام است – دقیقاً مانند Quest 2. باتری که دستگاه را تأمین می کند در قسمت پشتی نصب شده، که به معنای طراحی متعادل تر طبق HTC است. بسته باتری نیز به راحتی قابل تعویض است و در مدت 30 دقیقه شارژ 50 درصد را ارائه می دهد.

بلندگوهای پشت باز بدون تماس با “تنظیم حریم خصوصی صدا” ویژه کسانی که در هنگام جلسات به حریم خصوصی نیاز دارند نیز گنجانده شده است. در حالی که ردیابی دستی در حال کار است، HTC در حال بسته بندی چند کنترلر دوباره طراحی شده که از دوربین های هدست برای ردیابی استفاده می کنند. قرار است این مدت ها با یک بار شارژ 15 ساعت طول بکشد. فروش Vive Focus 3 از 24 ژوئن با قیمت 1060 پوند/ 1300 دلار/1180 یورو آغاز می شود.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا