جدیدترین تلاش Google برای مراقبت های بهداشتی ابزار تحت وب است که با استفاده از هوش مصنوعی به افراد کمک می کند تا شرایط پوست، مو یا ناخن را شناسایی کنند. این شرکت در جریان I/O این ابزار را پیش نمایش کرد و می گوید امیدوار است که بتواند در اواخر سال جاری آن را راه اندازی کند. افراد می توانند از دوربین گوشی خود برای گرفتن سه عکس از منطقه مشکل استفاده کنند.

بدین ترتیب، پس از گرفتن سه عکس از پوست، مو یا ناخن خود از زوایای مختلف، از کاربر خواسته می‌شود به سوالات مربوط به نوع پوست، مشکلی که در حال حاضر تجربه می‌کند و علائمی که دارد، پاسخ دهد. سپس هوش مصنوعی که با دانش در مورد 288 شرایط مختلف پوستی آموزش داده شده است، اطلاعاتی را که کاربر ارائه داده است، تجزیه و تحلیل کرده و فهرستی از تطابق‌های احتمالی را به وی ارائه می‌دهد.

طبق گفته گوگل، توسعه چنین سیستمی در حدود سه سال طول کشیده و تاکنون این ابزار با کمک بیش از 65000 تصویر گرفته شده از بیماری‌ های مختلف پوستی، آموزش دیده است. همچنین میلیون‌ ها تصویر از شرایط مختلف نگران کننده برای بیماری‌ های پوستی به داده‌های این سیستم هوشمند وارد شده‌اند. در بین این تصاویر هزاران مورد عکس از پوست سالم و بیمار وجود دارد که مربوط به افراد سفید و رنگین پوست است.

این ابزار، علاوه بر داده‌های گسترده‌ از تصاویر پوستی، بیماران را ملزم به پاسخگویی آنلاین به برخی سوالات می‌کند تا در تشخیص بیماری موفق‌تر عمل کند. در توسعه این سیستم از ابزارهای قبلی طراحی شده توسط گوگل برای یادگیری تشخیص علائم بیماری‌هایی مانند سرطان و سل نیز استفاده شده است. گوگل می‌گوید هر سال حدود 10 میلیارد رکورد جستجو برای مشکلات پوست، مو و ناخن در موتور جستجوی این شرکت انجام می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *