آینده چت تصویری همه جانبه ممکن است به هدست نیاز نداشته باشد. گوگل به تازگی Project Starline را به نمایش گذاشته که از ترکیب سخت افزار تخصصی و فناوری بینایی رایانه برای ایجاد یک “پنجره جادویی” استفاده می کند و مخاطب به شکل سه بعدی و به صورت زنده‌تری در چت حضور پیدا می‌کند. گویی ظاهر شده و مقابل شما نشسته است.

Clay Bavor با انتشار پستی در وبلاگ گوگل نوشت:

برای ایجاد این تجربه، ما در حال تحقیق در زمینه بینایی رایانه، یادگیری ماشین، صوت فضایی و فشرده سازی در زمان واقعی هستیم. ما همچنین یک سیستم نمایش میدان نور موفقیت آمیز ایجاد کرده ایم که حس حجم و عمق را ایجاد می کند و می تواند بدون نیاز به عینک یا هدست اضافی تجربه شود. میدان نور راهی برای توصیف خصوصیات و جهت نور است – راه اندازی AR Magic Leap برجسته ترین نمونه نمایش میدان نور تا به امروز است.

در حال حاضر ، به نظر می رسد Starline به تنظیماتی کاملاً دقیق نیاز دارد. تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط گوگل به نوعی غرفه عکس، دارای چندین چراغ، سنسور و نمایشگر بزرگ شبیه است. اما طبق گفته گوگل، نتیجه یک تجربه چت تصویری همهجانبه است که احساس می کنید در واقع با شخصی که با او صحبت می کنید نشسته اید.

با توجه به تجهیزات لازم اعم از حسگرها، دوربین‌ها و نمایشگر سه بعدی، به نظر نمی‌رسد این سیستم بتواند به زودی در دسترس عموم قرار گیرد. احتمالا گوگل این سیستم را ابتدا در برخی مکان‌ها دایر می‌کند تا افرادی که تمایل دارند، بتوانند به صورت موردی تماس تصویری سه بعدی را درست مانند باجه‌های قدیمی تلفن برقرار کنند. تا زمانی که پروژه استارلاین نتواند با بودجه مناسب‌تری طراحی و توسعه پیدا کند،‌ احتمالا تنها در دسترس برخی کاربران سازمانی قرار خواهد گرفت. این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی این پروژه را به صورت آزمایشی برای برخی شرکای سازمانی خود پیاده‌سازی کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *