کوالکام از سال گذشته چیپست‌های کامیپوتر تولید می‌کند، اما تلاش‌هایش تا کنون نسبتاً رام بوده است و بیشتر از طرح‌های محصولات گوشی‌هایش استفاده مجدد می‌کند. اکنون یک منبع موثق آشنا با این موضوع ادعا می کند که این شرکت در نهایت این پروژه را جدی می گیرد و یک تراشه دسکتاپ قدرتمند ارائه می دهد.

این گزارش ادعا می کند که ما آن را در سال 2024 خواهیم دید و با اسم رمز “Hamoa” به ما کمک می کند تا نشت های آینده در مورد تراشه را ردیابی کنیم. تراشه Hamoa دارای 12 هسته پردازشی در پیکربندی 8+4 خواهد بود. خوشه بزرگ از هشت هسته عملکردی تشکیل شده، در حالی که خوشه چهارتایی از هسته های کم مصرف استفاده شده است. این تراشه از پردازنده‌های گرافیکی مجزا نیز پشتیبانی می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، کوالکام از طراحی هسته Nuvia فونیکس استفاده خواهد کرد که توسط مهندسان سابق اپل که روی تراشه‌های اپل مبتنی بر ARM کار می‌کردند، توسعه داده شده است. کوالکام مدتی پیش استارت آپ Nuvia را خریداری کرد، بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت از معماری جدید استفاده کند، که به نوبه خود وعده افزایش عملکرد 50 تا 100 درصدی در حد 5 وات در هر هسته را داده است.

این البته بر اساس اعداد مربوط به سال 2020 است. در هر صورت، این گزارش نشان می دهد که عملکرد “بسیار امیدوارکننده” است، بنابراین ممکن است در نهایت در چند سال آینده شاهد تجربه مناسب ویندوز مبتنی بر ARM باشیم.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *