صوتی و تصویری

رونمایی رویول از نمایشگرهای انعطاف پذیر micro-LED

شاید تا به حال اسم کمپانی Royole به گوشتان نخورده باشد. با این حال Royole کمپانی بود که اولین گوشی تا شوی دنیا را تولید کرد. Royole اکنون مشغول کار روی یک تکنولوژی جدید با پتانسیل بالاتر است. این تکنولوژی، صفحه نمایش‌های قابل انعطاف است. این تکنولوژی بر مبنای چراغ‌های micro-LED روی یک صفحه‌ی قابل انعطاف با مدار لاستیکی طراحی شده است.

مزیت این نمایشگرها آن است که می‌ توانند به هر شکلی دربیایند و صفحاتی به شکل کروی یا گنبدی ایجاد کنند. این نمایشگرها در واقع مشابه نمایشگر های انحنادار تلویزیون‌ها، مانیتورها و گوشی‌ها هستند، با این تفاوت که در دو جهت قابلیت خم شدن دارند.

اگر بخواهیم جزییات بیشتری درباره این نمایشگرها بگوییم باید اشاره کنیم که آن‌ها می‌توانند تا 130 درجه کشیده می‌شوند و تا 40 درجه قابلیت خم شدن دارند. آن‌ها همچینن می‌توانند شفاف باشند و اجازه عبور به 70 درصد از نور را بدهند. این پنل‌ها می‌توانند حداکثر تراکم پیکسلی 120ppi داشته باشند که سازگار با لپ تاپ های معمولی است. شما در تصویر زیر می‌توانید یک پنل 2.7 اینچی 96 در 60 پیکسل را ببینید که برای اثبات کارآمدی این فناوری ساخته شده است.

برای مقایسه، تلویزیون شفاف OLED کمپانی LG تنها قادر به عبور 40 درصد از نور پس زمینه از داخل صفحه است. در آخر از آنجا که تکنولوژی به کار رفته در این صفحه‌ها micro-LED است، مزایایی نسبت به صفحه‌های OLED در آنها وجود دارد. دوام micro-LED خیلی بالاتر از OLED بوده، هزینه‌ی استفاده از آن کمتر است و به دلیل فاصله‌ی بیشتر پیکسل‌ها، امکان انعطاف آن بسیار بالاتر است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا