حدود شش سال است که از معرفی ویندوز 10 مایکروسافت می گذرد. این سیستم عامل چندین به روزرسانی دریافت کرده که از آن زمان ویژگی های جدیدی را به ارمغان می آورد اما مایکروسافت به همان نام ثابت مانده است. اکنون مایکروسافت نسل جدیدی از ویندوز را در تاریخ 24 ژوئن 2021 (3 تیر 1400) به نمایش بگذارد.

مدیرعامل شرکت یعنی ساتیا نادلا و مدیر ارشد محصولات مایکروسافت یعنی پانوس پانای هم در این رویداد شرکت خواهند کرد. انتظار می‌رود مایکروسافت در آپدیت بعدی ویندوز تغییرات قابل توجهی را ارائه کند که احتمالا شاهد پیشرفت‌های بصری و تغییرات زیادی در رابط کاربری پلتفرم مایکروسافت خواهیم بود. حساب رسمی مایکروسافت در توییتر، ضمن اعلام این خبر، لوگو متحرک جدیدی از ویندوز ارائه کرد که ممکن است در بروزرسانی آینده نیز شاهد آن باشیم.

حدس و گمان هایی وجود دارد که این نسخه جدید به عنوان ویندوز 11 با استناد به تیزر تبلیغاتی موجود در توییت و اینکه برنامه این رویداد برای ساعت 11 صبح به وقت آمریکا بوده، ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود سیستم‌عامل جدید هم از لحاظ ظاهری تغییرات زیادی داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آیکون‌های سیستم، بهبود رابط کاربری و شکل ظاهری فایل اکسپلورر و مواردی از این اشاره کرد. آنها همچنین با انجام برخی اصلاحات مربوط به تنظیم مجدد اپلیکیشن‌ها در چندین نمایشگر، افزودن ویژگی Auto HDR ایکس باکس و بهبود پشتیبانی صوتی بلوتوث روی بهبود مبانی اصلی ویندوز تمرکز دارند.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ویندوز در حال حاضر فروشگاه آن است که نادلا اخیرا قول داده وضعیت را برای توسعه‌دهندگان بهتر خواهد کرد. این یعنی فروشگاه هم دستخوش تغییراتی خواهد شد. بنابراین خبرهای اخیر مبنی براینکه شرکت در حال کار روی طراحی یک اپلیکیشن فروشگاه کاملا جدید برای ویندوز است کاملا حقیقت داشتند. حتی شنیدیم مایکروسافت می‌خواهد فروشگاه خود را برای همه‌ی اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های پرداخت شخص ثالث در دسترس قرار دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *