امنیت

حمله گسترده هکرها به شرکت الکترونیک آرتز

الکترونیک آرتز ظاهراً با نقض داده مورد حمله قرار گرفته است. هکرهای مسئول این حمله، کد منبع شرکت بازی موتور فیفا 21 را به همراه سایر ابزارهای توسعه بازی نیز به سرقت بردند. طبق گزارشات، این هکرها همچنین کد منبع موتور بازی Frostbite این شرکت را می فروشند.

سارقان در انجمن‌های گفتگوی غیرقانونی در حال فروش حجم عظیم اطلاعات بدست آمده از الکترونیک آرتز هستند. گفته می‌شود که مقدار داده‌ها به 780 گیگابایت می‌رسد. علاوه بر سورس کد فیفا 21، سورس کد موتور فراست بایت نیز در اسکرین‌شات‌ها دیده می‌شود. هکرها مدعی شده‌اند که برخی دیگر از ابزارهای انحصاری توسعه این شرکت را نیز به سرقت برده‌اند و اکنون در تلاش برای فروش آن‌ها هستند.

اما الکترونیک آرتز اعلام کرد که این شرکت از اطلاعات لو رفته و فعالیت این هکرها آگاهی کامل دارد و می داند چه اطلاعاتی از سرورهای این شرکت به سرقت رفته است. سخنگوی این شرکت اعلام کرده است که این اطلاعات لو رفته شامل مشخصات کاربران و گیمرهای این شرکت نمی شود و الکترونیک آرتز هم اکنون تدابیر امنیتی لازم برای جلوگیری از فاش شدن این اطلاعات را صورت داده است.

سورس کدها در دنیای برنامه نویسی و حق نشر، اطلاعاتی حیاتی و مهم به شمار می روند و به همین دلیل لو رفتن و انتشار غیرقانونی آن ها اتفاقی مهم و بحرانی محسوب می شود. این اتفاق علاوه بر اینکه به شهرت یک شرکت لطمه اساسی وارد می کند به هکرها اجازه می دهد که بازی های شرکت EA را کرک کرده و یا کدهای تقلب اختصاصی برای آن ها ایجاد کنند. همچنین با استفاده از این کدها می توان به محتویات بازی ها و جزییات مهمی از نحوه تولید آن ها پی برد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا