پس از ماه ها شایعه و گمانه زنی، سرانجام رویاهای بسیاری از گیمرها محقق شد. ریزر در رویداد E3 2021 از لپ تاپ گیمینگ جدید Razer Blade 14 معرفی کرده که به پردازنده پرچمدار AMD Ryzen 9 5900HX مجهز شده است. این اولین سری Razer Blade بوده که شامل پردازنده AMD است و با قیمت 1799.99 دلار هم اکنون در وب سایت Razer برای خرید در دسترس است.

لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی همچنین از یک پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3080 و یک صفحه نمایش QHD 165 هرتز و همچنین یک گزینه FHD 144Hz برخوردار خواهد بود. ریزر می گوید این دستگاه کوچکترین لپ تاپ مخصوص بازی 14 اینچی در بازار خواهد بود که ابعادی برابر با 12.59 در 8.66 در 0.66 اینچ دارد. همچنین یک وب کم با کیفیت 720p وجود دارد (که این روزها در لپ تاپ های بازی ارائه نمی شود).

بقیه مشخصات بلید 14 تقریباً مشابه مدل استاندارد ریزر بلید است که از آن جمله می‌توان به صفحه کلید RGB و لوگوی معروف مار سه‌سر بر روی قاب آن اشاره کرد. سعید مشکلانی (Saeid Moshkelani) از مدیران اجرایی AMD گفته است:

از آنجاییکه گیمرها نیاز به لپ تاپ های سبک‌تر و قدرتمندتر دارند، ما به هدف خود برای ارایه بهترین پردازنده‌ها برای لپ تاپ های رده‌بالای شرکت‌ها متعهد هستیم.

البته آن‌دسته از لپ تاپ های ریزر که مجهز به چیپست‌های اینتل هستند، در حال حاضر جزو بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار محسوب می‌شوند. برای مثال، لپ تاپ بلید 15 Advanced یکی از آنهاست که نمایشگر آن نرخ‌های نوسازی عالی ارایه می‌کند. همچنین بلید Stealth 13 یکی از معدود لپ تاپ های گیمینگ 13 اینچی است که می‌تواند بازی‌های رده AAA را با رزولوشن خوب اجرا کند و بلید پرو ۱۷ یکی از لپ تاپ های خوب بازار است که بهترین عملکرد را هم در اجرای بازی‌ها و هم در بخش باتری ارایه می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *