پس از عرضه جهانی RCS در اپ پیام کوتاه پیش فرض اندروید گوگل مسیجز، رمزگذاری سرتاسری نیز همان زمان به صورت بتا آغاز شد. حال با تلاش گوگل فناوری رمزنگاری سراسری به اپلیکیشن اندروید مسیجز برای کاربران سراسر جهان اضافه شد و اکنون آنها می‌توانند با امنیت و آرامش بیشتری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ارسال و دریافت پیام یکی از روش‌های معمول برای ارتباطات محسوب می‌شود. اما امنیت این ارتباطات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هیچ کاربری تمایل ندارد شخص دیگری بتواند دسترسی به داده‌های پیام‌های ارسال و دریافتی داشته باشد. به گزارش 9to5Google، رمزگذاری end-to-end برای گوگل مسیجز دیگر در حالت بتا نیست. گوگل برای مقابله با چنین نفوذهایی به حریم خصوصی، رمزنگاری سرتاسری E2EE را مورد توجه قرار داده است. از سال گذشته خبرهای مختلفی در مورد اضافه شدن رمزنگاری سرتاسری به اپلیکیشن اندروید مسیجز منتشر شده بود. در این روش رمزنگاری اپراتورها و حتی خود گوگل نیز نمی‌توانند به محتوای پیام‌ها دسترسی داشته باشند.

پیام هایی که از رمزگذاری سرتاسری شده اند، قفل پد را دقیقاً روی دکمه Send نشان می دهد. هر دو گیرنده باید ویژگی های Chat را روشن کنند و از اتصال داده فعال یا وای فای برخوردار باشند. اگر هر یک از طرفین آفلاین باشد، پیام برقرار است تا برقراری مجدد اتصال. کاربران می توانند پیام را از طریق SMS /MMS ارسال کنند، اما پیام E2EE نخواهد بود. پیام های چت گروهی نیز رمزگذاری نخواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *