گوگل در حال حاضر بروزرسانی June Feature Drop پیکسل خود را این هفته ارائه کرده، و امروز با معرفی دیگر از ویژگی های جدید، این بار برای کل اندروید، دوباره بازگشته است. این شش مورد جدید فقط به پیکسل محدود نمی شوند، بلکه آنها به تمام دستگاه های اندروید موجود در آنجا هدایت می شوند. این اولین بار است که این شرکت چنین کاری انجام می دهد – مجموعه ای از ویژگی های آینده را در یک پست اعلامیه، به وضوح از روش آشکار کردن ویژگی های پیکسل الهام گرفته است.

نخستین ویژگی سیستم هشدار زلزله بوده که قرار است در دسترس همه کاربران قرار بگیرد. گوگل به لطف هوش مصنوعی و با توجه به گزارش‌ها، می‌تواند چند ثانیه پیش از وقوع زلزله کاربران را آگاه کند. این قابلیت تاکنون در کشورهای نیوزیلند و یونان عرضه شده بود. در مرحله بعدی کاربران ترکیه، فیلیپین، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان این ویژگی را دریافت خواهند کرد. گوگل می‌گوید اولویت خود را برای مناطق با ریسک زلزله بالا قرار داده است. در نهایت پشتیبانی از کشورهای بیشتر نیز در آینده اضافه خواهد شد.

در مرحله بعدی، اکنون می توانید پیامی را در برنامه Messages ستاره دار کنید تا بعداً به راحتی آن را پیدا کنید. فقط روی پیام ضربه بزنید و نگه دارید و سپس ستاره را انتخاب کنید. همچنین یک دسته ستاره دار جدید وجود دارد که همه این موارد را برای شما در نظر گرفته است. این ویژگی “طی هفته های آینده به طور گسترده تری شروع به کار می کند”.

کاربران نسخه آزمایشی کیبورد Gboard گوگل از این قابلیت استفاده می‌کنند. این ویژگی قرار است به نسخه پایدار نیز بیاید. به این ترتیب برای پیام‌هایی که به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی و با اندروید 6 و بالاتر می‌نویسید گوگل ایموجی پیشنهاد می‌دهد. این ایموجی‌ها ترکیبی از چند ایموجی هستند و بسته به محتوای متن شما پیشنهاد خواهند شد. در آینده نزدیک دستیار گوگل می‌تواند شما را به بخش‌های خاص درون اپلیکیشن‌ها ببرد. کافیست به گوگل بگویید hey Google, shortcuts. به این ترتیب بدون باز کردن اپلیکیشن‌ها می‌توانید زبانه جدید کروم باز کنید، تصویر پروفایل واتس‌اپ را تغییر دهید، درون ردیت دنبال چیزی بگردید و بسیاری قابلیت‌های دیگر.

همچنین با قابلیت Voice Access می‌توانید تنها با صدای خود با گوشی تعامل کنید. این قابلیت به‌زودی می‌تواند تنها وقتی به گوشی نگاه می‌کنید فرمان‌ها را اجرا کند. قابلیت وارد کردن پسورد نیز به Voice Access اضافه خواهد شد. این ویژگی برای افراد با ناتوانایی‌های خاص و یا زمانی که امکان لمس گوشی را ندارید بسیار کاربردی خواهد بود. در بروزرسانی جدید، کاربران اندروید Auto می‌توانند تجربه کاربری بهتر و آسان‌تری را تجربه کنند و حتی تنظیمات شخصی‌سازی شده‌ای را در اختیار داشته باشند. کار کردن با اپ‌های شارژ و پارکینگ از قبل ساده‌تر می‌شود و دسترسی کاربران به پیام‌‌رسان‌های مختلف نیز بهبود پیدا می‌‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *