ساعاتی قبل اسکرین‌شات‌های ویندوز 11 منتشر شد که در این تصاویر شاهد جزئیات بخش‌های مختلف رابط کاربری این سیستم‌عامل از جمله منوی استارت جدید آن هستیم. روی هم رفته رابط کاربری و منوی استارت ویندوز 11 تا حد زیادی یادآور ویندوز 10X هستند. مایکروسافت در ابتدا می‌خواست این سیستم‌عامل را برای گجت‌های دو نمایشگره عرضه کند ولی در نهایت توسعه‌ آن را متوقف کرد.

بیشترین تغییرات ظاهری ویندوز 11 مربوط به تسک‌بار آن شده و در نسخه جدید ویندوز آیکون‌ها در وسط نوار تسک‌بار قرار گرفته‌اند. همچنین شاهد طراحی جدید منوی استارت و آیکون آن هستیم. منوی استارت ویندوز 11 نسبت به نسخه قبلی خود ظاهر ساده‌تری پیدا کرده و دو قسمت مهم برنامه‌های پین شده و برنامه‌های اخیراً استفاده شده به این منو راه یافته است.

یکی دیگر از تغییرات بصری ویندوز 11 مربوط به گرد شدن گوشه‌های پنچره‌ها است و حتی حالا منوی استارت هم از گوشه‌های گرد بهره می‌برد. البته باید خاطرنشان کنیم اسکرین‌شات‌های فاش شده مربوط به نسخه‌ی اولیه‌ ویندوز 11 هستند و این یعنی شاید در نسخه‌ نهایی شاهد تغییراتی در رابط کاربری باشیم. همچنین شاهد افزوده شدن آیکون جدیدی در محیط تسک‌بار به نام ویجت‌ها هستیم که در این محیط می‌توان به ویجت‌های مختلفی مانند اخبار و آب‌وهوا دسترسی داشت. همانطور که مشاهده می‌شود بخش‌های زیادی از ویندوز 10X راهی ویندوز 11 شده است.

متاسفانه برخلاف برخی شایعات ظاهر ویندوز استور تغییر چندانی نکرده و البته این احتمال وجود دارد که در نسخه‌ نهایی ویندوز 11 شاهد آپدیت این بخش از ویندوز هم باشیم. طی ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی در مورد اپ استور جدید ویندوز منتشر شده و گفته شد توسعه‌دهندگان این امکان را پیدا خواهند کرد که انواع و اقسام برنامه‌ها مانند مرورگرها را در این محیط قرار دهند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید ویندوز 11، تغییر یافتن امکان چینش پنجره‌های مختلف است. در این نسخه‌ جدید، کاربران برای تغییر چینش پنجره‌های مربوط به برنامه‌ها یا پوشه‌های مختلف به امکانات بیشتری دسترسی دارند و راحت‌تر می‌توانند چنین کاری را انجام دهند. مایکروسافت همچنین محیط کاربری Xbox را هم بهبود داده و برنامه جدید ایکس‌باکس به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی به بخش‌های Xbox Game Pass، شبکه اجتماعی ایکس‌باکس و Xbox store دسترسی پیدا کنند. قرار است مایکروسافت در تاریخ 24 ژوئن (3 تیر) یک رویداد خبری برگزار کرده و در مورد آپدیت بعدی ویندوز که ظاهراً ویندوز 11 نامیده می‌شود، اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهد. ناگفته نماند عمده تفاوت نسخه جدید ویندوز 11 با نسل قبلی یعنی ویندوز 10 در تغییرات ظاهری آن خلاصه می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *