دوربین های دیجیتال

نیکون از دوربین بدون آینه Z fc با طراحی قدیمی رونمایی کرد

نیکون به تازگی از جدیدترین دوربین به نام Z fc رونمایی کرد. این محصول یک دوربین بدون آینده DX فرمت بوده که طراحی قدیمی اما با ویژگی ها و عملکرد مدرن ارائه می شود. طراحی این محصول از دوربین فیلم Nikon FM2 قدیمی الهام گرفته شده که در دهه 80 به بازار عرضه شد اما داخلی آن براساس Z50 میان رده این شرکت ساخته شده است.

بدنه Z fc عمدتا از پلاستیک ساخته شده و دارای درج های چرمی در جلو و قسمت بالایی و همچنین صفحه های آلومینیومی است. شماره گیری ها بخش مهمی از جذابیت این دوربین را تشکیل می دهند و کنترل دستی بر مواردی مانند ISO، سرعت شاتر و جبران نوردهی را ارائه می دهند. حتی یک نمایشگر دیجیتال کوچک نیز در بالا قرار دارد تا دیافراگم فعلی شما را نشان دهد. سوئیچ های کشویی در صفحات مربوط به سوئیچ حالت، سوئیچ فیلم/عکس و روشن/خاموش شدن یکپارچه شده اند. یک دکمه ویدئویی اختصاصی در کنار شاتر مکانیکی بالا قرار دارد.

نیکون Z FC با سنسور APSC به وضوح 20.9 مگاپیکسل همراه است. به لطف نبود آینه و منشور، ابعاد دوربین بسیار مشابه دوربین قدیمی FM2 خواهد بود. نکته مهم اما طراحی جذاب و نوستالژیک این دوربین است. Nikon Z FC یک صفحه‌نمایش لمسی چرخشی، یک منظره‌یاب OLED الکترونیکی و قابلیت شارژ با USB-C دارد. همچنین به لطف اتصال بی‌سیم SnapBridge می‌توانید تصاویر را بدون نیاز به کابل به کامپیوتر یا گوشی خود منتقل کنید. همچنین از این دوربین می‌توانید به عنوان وب‌کم باکیفیت نیز برای مکالمات تصویری خود استفاده کنید. با این‌که امکان عکاسی کاملاً‌ دستی وجود دارد اما حالت خودکار PASM نیکون هم حضور داشته و یک LCD کوچک هم روی دوربین گشادگی دریچه دیافراگم را نشان می‌دهد.

بازه استاندارد ISO در این دوربین بین 100 تا 51200 اعلام شده است. همچنین یک سیستم فوکوس خودکار با 209 نقطه در 87 درصد از فریم وجود دارد. با این‌که ویدئو تمرکز این دوربین نیست، اما قابلیت فیلم‌برداری 4K30 هم اضافه شده است. به لطف ماونت Z این دوربین، امکان استفاده از تمام لنزهای فول فریم دوربین‌های Z6 و Z7 نیکون وجود دارد. با این‌حال تعداد لنزهای DX/APS-C نیکون که بیشترین استفاده را از سنسور این دوربین می‌برند محدود است. اینجاست که برتری فوجی در دوربین‌های APS-C جلوه می‌کند.

با این‌حال نیکون امروز یک لنز پرایم جدید نیز معرفی کرده است. یک لنز 28 میلی‌متری (معادل 42 میلی‌متری) با دیافراگم f/2.8. این لنز نیز ظاهر نوستالژیک داشته و ما را به یاد لنزهای قدیمی Nikkor D می‌اندازد. نیکون همچنین نسخه نقره‌ای رنگ لنز زوم 16-50mm خود را نیز عرضه خواهد کرد. لنز زوم DX 18-140mm نیز تا پایان سال به این کلکسیون اضافه خواهد شد. نیکون دوربین جدید و جذاب خود را با قیمت ۹۶۰ دلار برای بدنه تنها عرضه خواهد کرد. ق

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا