فناوری

رونمایی Rigetti از اولین پردازنده مولتی چیپ کوانتومی جهان

شرکت Rigetti Computing، یکی از پیشتازان رایانه های کوانتومی فول استک، امروز اولین پردازنده کوانتومی مولتی چیپ جهان را معرفی کرد. پردازنده کوانتومی مبتنی بر معماری مدولار اختصاصی به منظور تقویت تجاری سازی و مقیاس پذیری رایانه های کوانتومی مقاوم در برابر خطا طراحی شده است.

تراشه چند کیوبیتی Rigetti چندین قالب یکسان را به یک کامپیوتر کوانتومی در مقیاس بزرگ متصل می کند. این امر به طور قابل توجهی پیچیدگی ساخت و مهندسی مورد نیاز در تولید رایانه های کوانتومی عملی را کاهش می دهد. از نظر تئوری، باید راهی برای Rigetti فراهم کند تا بتواند تعداد کیوبیت را در رایانه های کوانتومی خود افزایش دهد.

 مارکو لونسار، استاد مهندسی برق و سخت افزار کوانتوم در دانشگاه هاروارد که با کارهای این شرکت نیز آشنا است، می گوید: مقیاس پذیری یک هدف اصلی در کل صنعت محاسبات کوانتومی است. Rigetti اولین شرکتی است که یک راه حل زیبا و موثر را برای این چالش بزرگ فنی به نمایش می گذارد.

چاد ریجتی، بنیانگذار و مدیرعامل Rigetti Computing، می گوید:

ما یک رویکرد کاملاً جدید برای مقیاس گذاری رایانه های کوانتومی توسعه داده ایم. نوآوری های اختصاصی شرکت در طراحی و ساخت تراشه، آن چیزی است که به نظر ما سریعترین مسیر برای ساخت سیستم های مورد نیاز برای اجرای کاربردهای عملی و تصحیح خطا فراهم می کند.

کلید رایانه های کوانتومی تجاری و عملی در افزایش تعداد کیوبیت های مقاوم در برابر خطا در رایانه های کوانتومی نهفته است. حجم کوانتومی Rigetti، که حداکثر تعداد کیوبیت است که یک کامپیوتر کوانتومی می تواند بدون از دست دادن انسجام در کیوبیت های خود حفظ کند، 31 است. Rigetti قصد دارد معماری تراشه جدید خود را به عنوان محور اصلی یک رایانه کوانتومی 80 کیوبیت قرار دهد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا