استارتاپ فناوری چینی Huami Technology امروز کنفرانس Next Beat 2021 خود را در Hefei، چین برگزار کرد. این کنفرانس با مضمون “آینده سلامت” برگزار شد و در واقع، این شرکت چندین محصول جدید متناسب با ارتقا سلامت کاربران محصولات خود را ارائه کرد. دو محصول منتشر شده شامل نسل جدید تراشه های پوشیدنی هوشمند با لقب Huangshan 2S و سیستم عامل جدید توسعه یافته خود به نام Zepp OS است. سیستم عامل جدید بر روی سلامتی تمرکز دارد.

گفته می شود تراشه Huangshan 2S اولین تراشه پوشیدنی دو هسته ای RISC-V صنعت است. همچنین از یک گرافیک مستقل بهره می برد. این پردازنده دارای هوش مصنوعی است و می تواند به قدرت محاسبات فوق العاده و مصرف بسیار کم برق دست یابد. این تراشه می تواند محاسبات با بار بالا مانند عملکردهای گرافیکی و رابط کاربر را انجام دهد. در این میان، سیستم هسته بزرگ FPU را ادغام کرده و از عملیات نقطه شناور پشتیبانی می کند. محصول جدید از همان معماری Huangshan 2 استفاده می کند که سال گذشته در همین زمان عرضه شد. در مقایسه با مدل نسل قبلی، Huangshan 2S حدود 18 درصد در عملکرد محاسباتی بهبود یافته، در حالی که مصرف برق 56 درصد کاهش یافته است.

مصرف برق خواب نیز 93 درصد کاهش یافته است. هوامی ادعا می کند پردازنده می تواند داده های حسگر را به مدت 24 ساعت پردازش کند و نظارت مستمر بر داده های بیولوژیکی را در همه شرایط جوی انجام دهد. تراشه Huangshan 2S دارای یک GPU 2.5D است که عملکرد شتاب گرافیکی تراشه جدید را تا 67 درصد نسبت به نسل قبلی بهبود می بخشد. پردازنده گرافیکی می تواند به طور مستقل و کارآمد دستورالعمل های مربوط به گرافیک را پردازش کند، و باعث می شود سیستم عامل روانتر کار کند. علاوه بر این، واحد پردازش شتاب شبکه عصبی کانولوشن بر روی تراشه می تواند به سرعت نوع بیماری را شناسایی کند. به عنوان مثال فیبریلاسیون دهلیزی، سرعت تشخیص آن 26 برابر سریعتر از محاسبات نرم افزاری خالص است.

هوامی همچنین از سیستم عامل Zepp OS جدید رونمایی کرد تا جایگزینی برای اندروید Wear OS و سیستم عامل دیگر ارائه دهد. سیستم عامل خود ساخته کاملاً برای ساعت های هوشمند ساخته شده است. بنیانگذار هوامی، فن میهوی اظهار داشت که سیستم عامل جدید دارای سه ویژگی اصلی است: سبک، روان و کاربردی. در بحث سبک بودن، سیستم عامل جدید مبتنی بر کد منبع آزاد میکرو هسته FreeRTOS است که در مقایسه با سایر سیستم عامل های عمومی فضای بسیار کمی را اشغال می کند. بسته سیستم فقط 55 مگابایت است که تقریباً 1/28 اپل watchOS و 1/10 سیستم عامل Amazfit مورد استفاده توسط هوامی است.

از ریز رایانه های تک تراشه با مشخصات پایین گرفته تا چیپ ست های با کارایی بالا، این سیستم کاملاً سازگار و مناسب برای انواع محصولات پوشیدنی است. بر اساس کد زمینه سبک و متدهای مختلف بهینه سازی توان، سیستم عامل جدید برای اطمینان از 24 ساعت نظارت مستمر بر داده های سلامتی، عمر باتری را بیشتر بهبود داده است. مصرف توان عملیاتی سیستم عامل جدید نسبت به سیستم عامل Amazfit قبلی 65 درصد کاهش یافته است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم سیستم عامل Zepp OS نرم بودن است. نرخ فریم اکثر رابط های سیستم می تواند از 60 فریم در ثانیه فراتر برود و اثر آن صاف و ظریف است. علاوه بر این، سیستم همچنین 150 شماره گیری از جمله 15 شماره گیری دینامیک خنک را ادغام می کند. سیستم عامل Zepp همچنین دارای قابلیت اتصال اینترنت اشیا و توابع شبکه قدرتمند است. این سیستم می تواند کنترل خانه هوشمند، کنترل دسترسی NFC برای پرداخت بدون کارت و غیره را انجام دهد. سیستم عامل همچنین اتصال سایر تجهیزات سلامتی مانند دستگاه های اندازه گیری فشار خون، دستگاه های اندازه گیری قند خون و غیره را آسان می کند. کاربران قادر به کنترل دوربین های ورزشی GoPro برای گرفتن عکس از ساعت خواهند بود.

همزمان، این سیستم عامل همچنین از اپ های مختلف سرویس ابری اینترنت، مانند NetEase Cloud Music، الکسا و Yuepaoquan پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، سیستم عامل Zepp از اتصالات 4G/5G و Wi-Fi پشتیبانی می کند. همچنین مجموعه کاملی از پروتکل های شبکه TCP/IP را ادغام می کند. این بدان معناست که ساعت های هوشمند مجهز به eSIM می توانند بدون تلفن همراه مستقیماً به فضای کلاود متصل شوند که برای کاربران مناسب است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *