گوناگون

معرفی تراشه تصویربرداری HDR سامسونگ برای سیستم های دوربین خودرو

این روزها ماشین ها مملو از دوربین، از جمله در جلو و عقب، آینه ها، دوربین های سنجش جانبی و دوربین های کنترل راننده هستند. این شرکت اعلام کرد سامسونگ در تلاش است تا با یک سنسور ویژه طراحی شده خودرو که از چند فناوری منحصر به فرد برای سازگاری با شرایط کم نور و روشن استفاده کرده، وارد بازار رقابت شود.

سامسونگ ISOCELL Auto 4AC یک سنسور 1/3.7 اینچی با رزولوشن 1.2 مگاپیکسل و اندازه پیکسل 3 میکرومتر بوده که کوچکتر از سنسورهای استفاده شده در گوشی های هوشمند است. این سنسور جدید از فناوری منحصر به‌فردی به نام «CornerPixel» استفاده می‌کند که پیکسل‌های 3 و 1 میکرومتری را در یک پیکسل قرار می‌دهد. دقیقاً مانند سنسور اتومبیل HDR سونی، این می تواند فیلم را در شب ضبط کرده و در عین حال با شرایط روشنایی سریع مانند تونل ها تغییر کند.

طبق ادعای سامسونگ، این سنسور دوربین جدید برای خودروها می‌تواند در لحظه ویدیوهای HDR شفاف با دامنه دینامیکی 120 دسی‌بل ارائه کند. از این سنسور می‌توان در بخش جلویی، پشتی و البته جانبی یک خودرو استفاده کرد. این سنسور می‌تواند با افزایش زمان نوردهی، سوسو زدن LED سیگنال‌های ترافیک و وسایل نقلیه اطراف را کاهش دهد.

این سنسور که از ISP بهره می‌برد، می‌تواند در محدوده دمایی منفی 40 درجه سلسیوس تا 125 درجه سلسیوس کار کرده و دارای دریافت تاییدیه AEC-Q100 است. AEC-Q100 یک تاییدیه برای قابلیت اطمینان‌پذیری قطعات خودرو به حساب می‌آید. ISOCELL Auto 4AC تنها تلاش سامسونگ برای ورود به دنیای خودروها نخواهد بود و کره‌ای‌ها می‌خواهند در آینده دوربین‌ها و سنسورهای بیشتری را برای اتومبیل‌های خودران عرضه کنند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا