الکسا اولین دستیار صوتی موجود فراتر از زمین خواهد بود. آمازون و لاکهید مارتین فاش کردند که ناسا الکسا را با ماموریت آرتمیس I که اواخر سال 2022 پرتاب می شود به فضا خواهد برد. در حالی که این پرواز بدون خدمه است، شرکت‌ها در حال برنامه‌ریزی یک «تجربه خدمه مجازی» در مرکز فضایی جانسون ناسا هستند که به افراد حاضر در مأموریت کنترل (از جمله دانش‌آموزان و مهمانان ویژه) اجازه می‌دهد مکالمات بین کمک‌کننده دیجیتال و فضانوردان را شبیه‌سازی کنند.

این قطعاً پیچیده‌تر از الکسا در بلندگوی اکو شما است. الکسا به داده‌های تله‌متری فضاپیمای Orion دسترسی خواهد داشت، به هزاران سؤال مرتبط با مأموریت پاسخ می‌دهد و حتی دستگاه‌هایی مانند روشنایی کابین را کنترل می‌کند. آمازون الگوریتم های خود را برای در نظر گرفتن آکوستیک Orion اصلاح کرده است. اتصال در فضا نیز نباید مشکل ساز باشد. محموله فناوری Callisto که الکسا را حمل می کند، هم امکان کنترل صدای محلی (حتی بدون دسترسی به اینترنت) و هم دسترسی به شبکه Deep Space را برای ارائه اخبار از خانه فراهم می کند.

آمازون از درس‌های آموخته شده Artemis I برای بهبود الکسا هم برای ماموریت‌های آینده و هم برای کاربران روزمره استفاده می‌کند، به‌ویژه آن‌هایی که اتصال به اینترنت کم یا اصلاً ندارند. این شرکت همچنین در حال اضافه کردن تجربیات جدید الکسا است که به شما امکان دسترسی به تله‌متری Artemis I، تصاویر، ویدیو (از جمله پخش زنده) و اعلان‌های نقاط عطف ماموریت را می‌دهد.

آمازون امیدوار است موج بعدی کاوشگران فضایی را در این فرآیند تقویت کند. این برنامه الکسا برای فضانوردان را معرفی می کند که دسترسی به تجربه خدمه مجازی، تورهای دیجیتالی مرکز فضایی جانسون و یک برنامه درسی STEM را که با کمک انجمن ملی آموزش علوم و CSP موبایل ساخته شده است، ارائه می دهد. البته این حرکت به آمازون کمک می‌کند تا شهرت خود را حفظ کند، اما اگر دانشجویان بیشتری را تشویق کند که مشاغل صنعت فضایی را دنبال کنند، می‌تواند ارزشمند باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *