گوناگون

آزمایش اولین کلاه مغناطیسی برای کوچک کردن تومور مغزی کشنده

ما کلاه ایمنی و هوش مصنوعی دیده ایم که می تواند تومورهای مغزی را تشخیص دهد، اما یک کلاه سخت جدید نیز می تواند آنها را درمان کند. به عنوان بخشی از آخرین موفقیت عصبی، محققان از کلاه ایمنی استفاده کردند که با ایجاد یک میدان مغناطیسی، اندازه یک تومور مغزی کشنده را یک سوم کاهش داده است.

بیمار 53 ساله ای که تحت درمان قرار گرفت، در نهایت به دلیل آسیب دیدگی غیر مرتبط درگذشت. اما، کالبد شکافی از مغز وی نشان داد که این روش در مدت زمان کوتاهی 31 درصد از توده تومور را از بین برده است. این آزمایش اولین درمان غیرتهاجمی برای یک نوع کشنده از سرطان مغز شناخته شده به عنوان گلیوبلاستوما است. این کلاه ایمنی دارای سه آهن ربا چرخان است که به یک کنترلر الکترونیکی مبتنی بر ریزپردازنده متصل شده اند که توسط باتری قابل شارژ کار می کند.

به عنوان بخشی از درمان، بیمار به مدت پنج هفته در کلینیک و سپس در خانه با کمک همسرش دستگاه را پوشید. میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط کلاه در ابتدا به مدت 2 ساعت روی فرد اعمال می‌شد و سپس حداکثر به 6 ساعت در روز افزایش پیدا کرد. در نهایت پس از گذشت این مدت زمان، حجم و جرم تومور مغزی این بیماری یک سوم کاهش پیدا کرد و ظاهرا ارتباطی میان مدت زمان درمان و کاهش ابعاد تومور وجود داشته است. مخترعین دستگاه ;I از FDA برای درمان کمکی تاییدیه دریافت کرده، ادعا می‌کنند که این روش می‌تواند روزی بدون نیاز به پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی، به درمان سرطان مغز کمک کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا