شیائومی در مخفی نگه داشتن اسرار زمانی که می خواهد عالی عمل می کند. به عنوان مثال، اولین گوشی Mi MIX وقتی پنج سال پیش معرفی شد، یک خبر غافلگیر کننده بود. روز گذشته، شیائومی از محصول غافلگیر کننده دیگری رونمایی کرد، محصولی که قبل از رونمایی امروز از آن بی اطلاع بودیم. CyberDog یک ربات چهارپا است که می توانید آن را نسخه سازنده سگ ربات Boston Dynamic’s Spot بنامید.

CyberDog به عنوان یک ربات چهارپا با الهام از زیست محیطی توصیف می شود که از سوپر رایانه NVIDIA’s Jetson Xavier NX AI برای سیستم های جاسازی شده و اج همراه با 128 گیگابایت SSD تقریبا صنعتی استفاده می کند. اولی دارای عملکرد هوش مصنوعی 21 ترافلاپلاس است.

تعداد زیادی دوربین ، میکروفون و سنسور روی سر این ربات وجود دارد که درک فضایی آن را با چشم انسان قابل مقایسه می کند. این سنسورها شامل دوربین های هوش مصنوعی، دوربین های فوق عریض دو چشمی و ماژول دوربین عمیق RealSense D450 اینتل است که به ربات کمک می کند تا از موانع و ناوبری در مقیاس سانتی متر جلوگیری کند. همچنین دارای نقشه برداری SLAM و ردیابی خودکار است.

CyberDog را می توان از سه طریق کنترل کرد – از طریق اپلیکیشن تلفن همراه، کنترل صدا و کنترل از راه دور که در تصویر زیر مشاهده می کنید و جداگانه فروخته می شود. در حال حاضر تعداد انگشت شماری از گوشی های شیائومی از ردمی K40 گیمینگ ادیشن، ردمی K40، ردمی K30 5G، ردمی 10X پرو، ردمی 10X و Mi MIX 2S پشتیبانی می شوند. شیائومی می گوید سازگاری دستگاه های بیشتری در آینده اضافه خواهد شد.

CyberDog ، با موتور سروو پیشرفته داخلی خود، دارای طیف وسیعی از حرکات از جمله دویدن، پریدن، چرخاندن به چپ یا راست است. و متمایل به جلو همچنین می تواند پشت پا کند، دور خود بچرخد و روی پاهای عقب خود بایستد. حداکثر سرعت پیاده روی آن 3.2 متر بر ثانیه و حداکثر بار آن 3 کیلوگرم است. سیستم XiaoAI شیائومی در ربات تعبیه شده و می توان از آن برای کنترل لوازم خانگی هوشمند سازگار مانند تلویزیون، جاروبرقی، کولر گازی و تصفیه کننده هوا استفاده کرد. در حالی که ربات بوستون داینامیک به قیمت 74،500 دلار ارائه شده، CyberDog شیائومی با کسری از آن 9999 یوان (1541 دلار) به فروش می رسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *