طبق گزارشی از Business Insider، اپل در حال آزمایش ابزار جدیدی است که از هوش مصنوعی برای بهینه سازی قرار دادن تبلیغات در اپ استور شبیه به پیشنهادات گوگل و متا استفاده می کند. این سیستم جدید که در حال حاضر با گروه منتخبی از تبلیغ کنندگان به صورت آزمایشی اجرا می شود، با هدف ساده سازی فرآیند تبلیغات است.

تبلیغ کنندگان به سادگی بودجه، جزئیات مخاطبان هدف و کشورهای مورد نظر خود را به اپل ارائه می دهند. سپس هوش مصنوعی کنترل را به دست می گیرد و به طور خودکار موثرترین مکان را برای تبلیغات آنها در جایگاه های تبلیغاتی موجود اپ استور تعیین می کند. اینها شامل توصیه‌های “Search Tags”، “Search Results”، “You Might Also Like” و تبلیغات نمایش داده شده در صفحه افتتاحیه “Today” اپ استور است.

این تغییر نشان دهنده تمایل اپل برای یادگیری از رهبران صنعت مانند گوگل و متا است که قبلاً پلتفرم های تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کرده اند (به ترتیب Performance Max و Advantage+). کارشناسان بر این باورند که این تنها اولین قدم است و اپل به طور بالقوه تلاش‌های تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به سرویس‌های دیگری مانند Maps، Apple TV+، Books و حتی اپلیکیشن ورزشی تازه راه‌اندازی خود گسترش می‌دهد.

در حالی که اپل هنوز به طور رسمی در مورد ابزار قرار دادن تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی اظهار نظر نکرده، Business Insider پیش‌بینی می‌کند که در ماه‌های آینده راه‌اندازی رسمی آن را آغاز کند. این حرکت نشان‌دهنده یک تغییر بالقوه در استراتژی تبلیغاتی اپل است، استراتژی که می‌تواند باعث شود آنها از هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی تجربیات کاربر و همزمان ایجاد جریان‌های درآمد جدید استفاده کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *