در حین رانندگی ممکن است اتصال اینترنتی شما قطع شود؛ در این شرایط می‌توانید از نقشه‌های آفلاین آیفون برای مسیریابی و پیدا کردن مقصدتان استفاده کنید. متاسفانه با وجود قابلیت های جدید و خوب نقشه داخلی آیفون، امکان دانلود نقشه ها برای استفاده آفلاین وجود ندارد. اگر در حالی که سیگنال دارید حرکت به مقصد را شروع کنید، درصورت قطع سیگنال، باز هم اپ مپس می تواند به شما کمک کنند تا به آنجا برسید. با این حال، اگر سعی کنید دوباره حرکت کنید وقتی سیگنال داده ندارید، Maps کمکی نمی کند.

به عنوان مثال، این امر باعث می شود که Maps برای خروج از بسیاری از پارک های ملی بی فایده باشد. برای غلبه بر این مشکل، به یک برنامه نقشه جایگزین نیاز دارید که وقتی سیگنال داده ندارید به آن مراجعه کنید.

 راه حل اول: دانلود نقشه‌های بزرگ آفلاین WeGo

WeGo یک اپلیکیشن نقشه آفلاین رایگان است که با اپل کارپلی کار می‌کند. برای مثال می‌توانید نقشه کل ایالات متحده آمریکا را دانلود کرده یا فقط یک یا چند ایالت را بارگیری کنید. همچنین می‌توانید نقشه کل کشورهای دیگر را دانلود کنید. علاوه بر نقشه شما می‌توانید از HERE WeGo برای مسیریابی استفاده کرده و مکانها و نقاط مورد علاقه در نقشه را جستجو کنید، همه این امکانات به صورت آفلاین است.

حتی اگر از Apple Maps استفاده می‌کنید، داشتن یک برنامه پشتیبان در مسافرت طولانی ایده خوبی است. اگر داده‌های تلفن همراه در دسترس نباشد؛ می‌توانید به نقشه‌های آفلاین خود مراجعه کنید. برای استفاده از این ویژگی، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • اپلیکیشن را دانلود و اجرا کرده و پنل را در پایین صفحه باز کنید.
  • روی Manage Maps کلیک کرده و به پایین بروید و روی Download New Maps ضربه بزنید.
  • سپس قاره و کشور مورد نظر را انتخاب کنید.

راه حل دوم: دانلود نقشه‌های آفلاین در Google Maps

بر خلاف اپل مپس، گوگل مپس نقشه‌های آفلاین خود را در آیفون ارائه می‌دهد. هرچند به اندازه HERE WeGo جامع نیست و شما فقط می‌توانید مناطق کوچکتر را دانلود کنید. با وجود این محدودیت‌ها، این اپلیکیشن در آیفون هنوز مفید است. به هر حال، گوگل مپس یک برنامه نقشه جامد است. برای استفاده آفلاین از گوگل مپس در آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • اپلیکیشن گوگل مپس را دانلود کرده و آن را اجرا کنید.
  • روی نماد پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک و روی Offline Maps ضربه بزنید.
  • گزینه‌ Select Your Own Map انتخاب کنید و زوم یا کوچکنمایی کنید تا منطقه خاصی از گوگل مپس را انتخاب کنید.

البته این موارد تنها راه‌های دریافت نقشه‌های آفلاین نیستند. بسیاری از اپلیکیشن‌های نقشه آفلاین دیگر در اپ استور آیفون در دسترس هستند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *