نرم افزار و اینترنت

تماس های ویدیویی و صوتی فیس بوک مسنجر به رمزگذاری سرتاسر مجهز شد

فیس بوک مجموعه ای از ویژگی ها را برای کاربران مسنجر که رمزگذاری سرتاسری (E2EE) را فعال کرده، ارائه می دهد. اکنون می توانید با مخاطبین مسنجر با استفاده از صدا یا ویدیو به صورت E2EE فعال، درست مانند واتس اپ تماس بگیرید.

هیچ کس غیر از شخصی که با او صحبت می کنید نمی تواند چت ها یا تماس های E2EE شما را ببیند یا به آنها گوش دهد، بنابراین می توانید یک لایه محافظ اضافی به مکالمات صوتی و تصویری خود در مسنجر اضافه کنید. با این حال، فیس بوک می گوید در صورت لزوم می توانید پیام ها را گزارش دهید.

همچنین در این بروزرسانی امکان ارسال پیام های ناپدیدشونده وجود دارد. وقتی روی عکس نمایه خود در چت و همچنین در قسمت نوشتن پیام ضربه می زنید، گزینه ای برای آنها مشاهده خواهید کرد (روی نماد زمان سنج در آنجا ضربه بزنید). اکنون می توانید پیام های ناپدید شده را برای همه افراد در یک چت فعال کنید، نه فقط برای خودتان. علاوه بر این، بین مدت زمان مشاهده پیام ها و زمان ناپدید شدن آنها – بین پنج ثانیه تا 24 ساعت ، کنترل بیشتری خواهید داشت.

فیس بوک برخی ویژگی های E2EE دیگر را در دست اجرا دارد. در حال برنامه ریزی برای شروع آزمایش های عمومی چت ها و تماس های گروهی E2EE در مسنجر در هفته های آینده است. این شرکت همچنین آزمایش محدود E2EE را برای پیام های مستقیم اینستاگرام آغاز می کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا