گوناگون

همکاری گوگل و فیسبوک برای احداث کابل زیردریایی در جهت اتصال اینترنت آسیا و اقیانوسیه

دو غول بزرگ فناوری گوگل و فیس بوک از تصمیم خود برای ایجاد یک کابل زیر دریایی به منظور تقویت ارتباط اینترنت در منطقه آسیا آقیانوسیه خبر دادند. این پروژه کابل زیردریایی که Apricot نام داشته، کشورهای سنگاپور، ژاپن، گوام، فیلیپین، تایوان و اندونزی را به یکدیگر متصل می کند.

طول این کابل برابر با 12 هزار کلیومتر عنوان شده و با ظرفیت اولیه 190 ترابیت بر ثانیه‌ای، بخشی از اقدامات این دو شرکت برای ارائه خدمات اینترنتی بهتر به بیش از 3.5 میلیارد کاربر در ماه محسوب می‌شود. به گزارش GMA News Online، شرکت PLDT Inc نیز بخشی از کنسرسیوم کابل Apricot بوده و قرار است 80 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کند. این نشریه همچنین اشاره می کند که این کابل از فناوری انتقال 400 گیگابیت بر ثانیه‌ای استفاده می کند.

گوگل از دیرباز مشغول پروژه های کابلی زیر دریا بوده است، اما با توجه به شیوه زندگی دیجیتالی روزافزون ما و این واقعیت که 98 درصد از کل ترافیک بین المللی اینترنت در حال حاضر توسط کابل های زیر دریایی اداره می شود، چندان شگفت آور نیست. در ماه ژوئن گذشته اعلام شد از ایجاد کابلی تحت عنوان فرمینا خبر داد که از کرانه شرقی آمریکا تا لاس تونیناس آرژانتین امتداد خواهد داشت و از پرایا گرانج برزیل و پونتا دل استه اروگوئه عبور خواهد کرد.

با اتمام این پروژه، فرمینا عنوان طولانی‌ترین کابل زیردریایی جهان را از آن خود خواهد کرد. تابستان گذشته، گوگل اعلام کرد که در حال ساخت یک کابل زیر دریایی خصوصی تحت عنوان Grace Hopper برای اتصال آمریکا به دیگر نقاط جهان است.

منبع
techspot
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا