کوالکام نوع از پهپاد خود را به نمایش گذاشته که می تواند روی پلتفرم اختصاصی Flight RB5 5G ساخته شود. این شرکت تراشه ساز یک طرح مرجع جدید منتشر کرده که شامل آخرین فناوری اتصال و پردازش بوده که از تابستان گذشته در مورد آن صحبت کرده است. در اسکلت خارجی که مجهز به پردازنده سیگنال تصویر کوالکام Spectra 480 بوده، می تواند با دوربین 200 مگاپیکسلی تصویر و فیلمبرداری 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه ثبت کند. علاوه بر این، این پهپاد می تواند با کیفیت 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه با پشتیبانی از HDR ضبط کند.

در هسته اصلی خود، پلتفرم Flight RB5 5G از پردازنده QRB5165، هسته Kryo 585 و پردازنده گرافیکی Adreno 650، مبتنی بر تراشه اسنپدراگون 865 استفاده می کند. پیشرفت های هوش مصنوعی با استفاده از شتاب دهنده شش ضلعی Tensor در Hexagon 698 DSP انجام می شود. اشخاص ثالثی که از این پلتفرم استفاده می کنند، همچنین به سه کیت توسعه نرم افزار برای پردازش عصبی، بینایی رایانه ای و برنامه های چند رسانه ای دسترسی خواهند داشت.

همانطور که از نامش مشخص است، پلتفرم پهپاد کوالکام شامل پشتیبانی از اتصال 5G – از جمله باند mmWave و زیر 6 گیگاهرتز – و WiFi 6 است. سازنده تراشه می گوید فناوری شبکه می تواند به پشتیبانی از ارتباطات پهپاد به پهپاد و هجوم پهپادها کمک کند. هر دو مورد استفاده در صنایع در حال بررسی است؛ از تحویل و حمل کالا و نمایشگرهای هوایی گرفته تا جنگ نظامی. در سطح کلان، کوالکام امیدوار است که پلتفرم اختصاصی بتواند با استفاده از قدرت جدیدترین تراشه های موبایل خود، توسعه هواپیماهای بدون سرنشین را تسریع کند. 

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *