یک رایانه بازی بیشتر نسبت به یک کارت گرافیک قدرتمند متمرکز است در حالی که یک سیستم رندرینگ به پردازنده قوی تری نیاز دارد. این یکی از فاحش ترین تفاوت های بین این دو است، اما Ram ،SSD، و الزامات مانیتور برای هر دو رایانه متفاوت است.

بیایید به جزئیات نحوه ساخت سیستم گیمینگ و سیستم تدوین و رندرینگ ویدیو بپردازیم یا اگر می توانیم یک رایانه شخصی برای انجام هر دو کار بهینه داشته باشیم، چه کنیم.

اهمیت نرم افزار

پیکربندی سیستم رندرینگ شما بستگی به نرم افزاری دارد که برای ویرایش ویدیو استفاده می کنید. Adobe Premiere Pro و After Effects دو نرم افزار محبوب برای ویرایش ویدیو هستند. همچنین ، DaVinci Resolve وجود دارد که در سال های اخیر مورد توجه جامعه ویرایش ویدیو قرار گرفته است.

Adobe Premiere Pro و After Effects هر دو نرم افزاری پرقدرت هستند و از پردازنده های چند هسته ای برای عملکرد بهتر استفاده می کنند.

منظور من این است که گرفتن 3900XT AMD در مقابل 3700X هنگام استفاده از نرم افزار Adobe تفاوت های زیادی ایجاد می کند. اما ارتقاء کارت گرافیک از RTX 2060 به RTX 2080 Super تأثیر چندانی بر عملکرد نخواهد داشت.

بیایید با پردازنده شروع کنیم و اینکه چه نوع پردازنده ای برای سیستم های گیمینگ و رندرینگ ویدیو ایده آل است.

1. پردازنده

 سیستم گیمینگ

عملکرد بازی یا FPS بستگی زیادی به تعداد هسته یا رشته هایی که پردازنده دارد ندارد. اگرچه، سرعت و IPC (دستورالعمل در هر چرخه) پردازنده را در اولویت قرار می دهد.

پردازنده های چهار هسته ای یا Hexa Core می توانند عملکرد تقریباً مشابهی را در بازی با پردازنده های 12 هسته ای یا حتی 16 هسته ای ارائه دهند. بازی ها برای استفاده از همه هسته ها بهینه نشده اند و بیشتر به عملکرد تک هسته ای وابسته هستند.

بنابراین اگر به دنبال ساختن سیستم گیمینگ هستید، هزینه زیادی برای CPU نکنید. Intel Core i5 یا Ryzen 5600X می توانند عملکرد خارق العاده ای را ارائه دهند. پول خود را در GPU قرار دهید که تفاوت زیادی ایجاد می کند.

سیستم رندرینگ

هنگام ویرایش، CPU نقش مهمی ایفا می کند. Adobe Premiere Pro به طور کافی توسط همه سازندگان برای ویرایش ویدیو استفاده می شود، بیشتر از CPU استفاده می کند. ویرایشگرهای حرفه ای برای افزایش سرعت کار به یک چیپست 12-16 هسته ای نیاز دارند.

برای بهترین نتایج، می توانید CPU مانند AMD Ryzen 3900X یا 5900X را اضافه کنید.

2. کارت گرافیک

سیستم گیمینگ

 اگر می خواهید فریم بر ثانیه را افزایش دهید ، می خواهید با تنظیمات فوق العاده بالا بازی کنید باید هزینه بیشتری برای کارت گرافیک بپردازید. برای رزولوشن تا 1080p تا 4 گیگابایت VRAM پردازنده مناسب است ، اما برای رزولوشن بیشتر بدیهی است که شما به VRAM بیشتری احتیاج دارید. با پردازنده گرافیکی قوی تر مسلما بازی بسیار روان تر خواهد بود.

برای ساخت سیستم گیمینگ این یک توصیه است که پول خود را برای GPU هزینه کنید. لازم بذکر که برای راه اندازی سیستم ریگ ماینینگ هم بایستی بودج ه اصلی را روی GPU خود بگذارید

سیستم رندرینگ

اگر با استفاده از برنامه هایی مانند Filmora یا هر برنامه ویدیویی دیگری ویدیوهای کوچک ایجاد می کنید، می توانید آن را به راحتی در GPU یکپارچه یا با کارت گرافیک هایی مانند Nvidia GTX 1050Ti یا GTX 1650 ویرایش کنید.

برای عملکرد بهتر در محصولات DaVinci Resolve یا Adobe، باید RTX 2060 یا بالاتر داشته باشید، اما واقعاً نیازی به داشتن RTX 3080 یا 3090 نیست. تفاوت قیمت بین کارت های گرافیک میان رده در مقایسه با بالا رده بسیار زیاد است، اما عملکرد ویرایش به همان نسبت افزایش نمی یابد.

اگر روی پروژه های سنگین در کیفیت های بالای 4K هستین از کارت گرافیک های با رم بیشتر از 6 گیگ استفاده کنید.

RAM .3

سیستم گیمینگ

بسیاری از عناوین AAA با وضوح بالاتر (Quad HD یا 4K) می توانند به راحتی از رم 8 گیگابایت یا بیشتر استفاده کنند. داشتن 16 گیگابایت رم برای سیستم گیمینگ شما بیش از حد کافی است و اکثر بازی ها بیشتر به VRAM GPU ها (رم کارت گرافیک) وابسته هستند. اگر بودجه محدود است، می توانید از 8 گیگابایت رم استفاده کنید.

سیستم رندرینگ

هر دو Adobe Premiere Pro و After Effects عاشق رم هستند.داشتن رم بیشتر مانند ارتقاء از پردازنده 4 هسته ای به 8 هسته ای تأثیر چندانی نخواهد داشت اما تفاوت آن محسوس است.

اگر از رم 8 گیگابایتی استفاده می کنید، پیشنهاد می کنم حداقل 16 گیگابایت برای اجرای Adobe Premiere Pro و After Effects داشته باشید. اگر در حال ویرایش فیلم 4K هستید و همچنین دارای پردازنده قوی و GPU هستید، ارتقا به 32 گیگابایت یا 64 گیگابایت مفید است.

نکته قابل توجه این است که رم با سرعت پایین تر 3200 مگاهرتز نخرید زیرا پردازنده های جدید Ryzen با این ها به خوبی کار می کنند. همچنین، خرید یک رم با سرعت بسیار بالا هیچ فایده ای ندارد زیرا افزایش عملکرد بسیار ناچیز است حتی اگر از رم 4266 مگاهرتز یا سریعتر استفاده کنید.

4. فضای ذخیره سازی

سیستم گیمینگ

برای ذخیره بازی های بهتر است از HDD استفاده کنید. استفاده از SSD برای برای ذخیره بازی ها تاثیری رو فریم ندارد اما روی لودینگ بازی ها اثر دارد. اگر مشکل بودجه ندارید از SSD های حجم بالا برای بازی ها استفاده کنید.

سیستم رندرینگ

ذخیره سازی یکی از مهمترین عوامل در بهینه سازی عملکرد سیستم رندرینگ است. شما به فضای ذخیره سازی بیشتری احتیاج دارید و باید سریع باشد.

برای ویرایش فیلم – از 2 SSD استفاده کنید. در اولین SSD ویندوز و نرم افزاری مانند Adobe Premiere Pro یا After Effects را نصب کنید. SSD دوم برای ذخیره پروژه ها، فایل های حافظه پنهان و فیلم های شما مورد نیاز است.

می توانید از یک HDD بزرگ برای ذخیره فایل های پروژه قدیمی و فیلم های تکمیل شده استفاده کنید. M.2 NVMe به طور قابل توجهی سریعتر است و با استفاده از این ها، عملکرد کمی افزایش می یابد.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *