موبایل و تبلت

رونمایی سامسونگ از سنسور 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP1

سامسونگ امروز از جدیدترین سنسور دوربین پرچمدار 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP1 و سنسور 50 مگاپیکسلی ایزوسل GN5 رونمایی کرد. سنسور دوربین ایزوسل HP1 قرار است در پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی اس 22 اولترا قرار گیرد.

رزولوشن سنسور 200 مگاپیکسل است و می تواند خروجی های متفاوتی از 12.5 مگاپیکسل و 50 مگاپیکسل را با استفاده از روش پیکسل بایننینگ سامسونگ به نام ChamaleonCell به دست آورد. این سنسور تصویر، پیکسل‌هایی به اندازه 0.64 میکرومتر دارد. می‌توان 16 عدد از این پیکسل‌ها را با فناوری تجمیع پیکسل، با یکدیگر ترکیب کرد و یک حسگر 12.5 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های 2.56 میکرومتر در اختیار داشت.

سامسونگ تکنولوژی تجمیع پیکسل به کار گرفته شده در حسگر تصویر ISOCELL HP1 را «ChameleonCell» نام نهاده و از آن برای فراهم کردن نور کافی در شرایط نور کم و شب‌ها استفاده می‌کند. همچنین می‌توان تجمیع پیکسل این سنسور تصویر را برای ترکیب 4 پیکسل نیز به کار برد تا یک حسگر 50 مگاپیکسلی در اختیار داشته باشیم که علاوه بر داشتن جزئیات مناسب، نوردهی خوبی نیز برای تصاویر ما ایجاد خواهد کرد.

غول کره‌ای ادعا می‌کند با استفاده از این حالت تجمیع 50 مگاپیکسلی سنسور تصویر ایزوسل HP1، می‌توان ویدیوهایی با رزولوشن 8K نیز به ثبت رساند. با توجه به این که استاندارد 8K دارای رزولوشن 7680 در 4320 مگاپیکسل بوده و این مقدار از 50 مگاپیکسل کمتر است، احتمال می‌رود که ویدیو به صورت کراپ شده رندر شود.

سامسونگ در کنار غول 200 مگاپیکسلی خود، یک حسگر تصویر 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN5 را نیز معرفی کرده که از پیکسل‌های 1 میکرومتری برخوردار است. این اولین حسگر  1 میکرومتری سامسونگ به شمار می‌آید که فناوری Dual Pixel Pro بهره می‌برد. این فناوری امکان فوکوس خودکار دقیق‌تر را فراهم می‌آورد. سامسونگ هنوز اطلاعاتی در مورد عرضه یا زمان شروع کار خط تولید این سنسورها ارائه نداده، اما نمونه‌های اولیه‌ای از آن‌‌ها را در اختیار سازندگان گوشی هوشمند قرار داده است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا