ایسوس ذن بوک به دلیل سبک بودن بی صدا و مقرون به صرفه شناخته می شود. اما این شرکت کارت دیگری را به خط اضافه می کند: فناوری صفحه نمایش OLED. نسخه جدید Zenbook 13 OLED با پنل 4K OLED HDR یا 2.8K اولد 90 هرتز در دسترس خواهد بود.

با در نظر گرفتن این رزولوشن‌ها، کیفیت نمایشگر در مقایسه با نمایشگر Zenbook 13 OLED باید پیشرفت خوبی داشته باشد. این اولترابوک در اوایل سال توسط ایسوس رونمایی شد و از یک نمایشگر FHD OLED بهره می‌برد که همچنان از نظر کیفیت عملکرد رضایت بخشی دارد. این نسخه جدید 100 درصد از طیف رنگ DCI-P3 و زمان پاسخگویی 0.2 میلی ثانیه را پوشش می دهد. ایسوس ادعا می کند که “70 درصد نور آبی مضر کمتری نسبت به LCD معمولی” منتشر می کند.

جدای از نمایشگر، 14 ایکس اولد 3.09 پوند وزن و 0.67 اینچ ضخامت دارد که به گزینه‌ای بسیار مناسب برای حمل تبدیل می‌کند. هرچند که باید به این نکته اشاره داشته باشیم که لپ‌تاپ سبک و باریکتر 14 اینچی دیگری نیز در بازار موجود هستند. می توان این لپ تاپ را با پردازنده های نسل یازدهم اینتل تا Core i7 و همچنین 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی پیکربندی کرد.

انتخاب پورت ها شامل HDMI 2.0، تاندربولت 4، USB 3.2 Gen 2 Type-A و کارت ریدر میکرو اس دی است. Zenbook 14X OLED با قیمت پایه 1399.99 دلار راهی بازار خواهد شد که در مقایسه با زن بوک 13 که 799 دلار قیمت داشت، رقم بسیار بالاتری است. علت این را می‌توان وجود نمایشگر بزرگتر 14 اینچی با دقت تصاویر بالاتر آن دانست.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *