دوربین های دیجیتال

رونمایی فوجی فیلم از دوربین های مدیوم فرمت ارزان

فوجی فیلم به تازگی سخت افزارهای جدید نظیر چندین دوربین و لنز برای هر دو سیستم GFX و X معرفی کرد. GFX 50S II، جدیدترین دوربین مدیوم فرمت شرکت است. این دوربین جدید با قیمت 3999 دلار تنها بدنه ارائه شده که ارزان راه فوجی فیلم برای ورود به سیستم GFX است. برای مقایسه، مدل GFX 100S حدود 5999 دلار و مدل GFX 50S نیز 5499 دلار قیمت دارد. بنابراین کاهش قیمت کمتر از 4000 دلار می تواند برای این تیم معنی بزرگی داشته باشد.

GFX 50S II دارای یک سنسور 51.4 مگاپیکسلی است که 1.7 برابر بزرگتر از آن چیزی است که در یک دوربین فول فریم به دست می آورید. همچنین مجهز به یک تثبیت کننده درون بدنه 5 محوره خوب برای 6.5 استاپ، فوکوس خودکار بهبودیافته (در مقایسه با 50S) و بدنه ای با اندازه GFX 100S است. با در نظر گرفتن وزن 1.98 پوندی، این نسبت با تمام قدرت عکاسی پیشرفته ای که داشته، همچنان جمع و جور است.

با گنجاندن IBIS، فوجی فیلم می گوید GFX 50S II “فرصت های جدیدی را در نحوه استفاده از دوربین های دیجیتال مدیوم فرمت معمولی ارائه می دهد” ، زیرا شما آزادی عمل بیشتری برای عکاسی دستی دارید تا بیشتر آن را روی سه پایه نگه دارید. با این حال، یکی از مزایای این سنسور این است که به فوکوس خودکار تشخیص کنتراست بجای رویکرد تشخیص فاز قوی تر در GFX 100S و بسیاری دیگر از دوربین های فوجی فیلم بسنده کرده است.

از آنجایی که استایل بدنه این مدل با GFX 100S تطابق دارد، در مورد صفحه و کنترل های دوربین نیز این امر صادق بوده، که اساساً بین این دو یکسان است. صفحه PASM به سبک DSLR و صفحه نمایش 1.8 اینچی تک رنگ در بالای صفحه وجود دارد که می تواند برای تنظیمات دیگر و نمایش پارامترهای انتخابی شما استفاده شود. صفحه LCD اصلی 3.2 اینچی برای عکسبرداری با زاویه بالا و پایین به سه جهت متمایل می شود.

امدل GFX 50S II همچنین 19 شبیه سازی فیلم این شرکت را ارائه می دهد، از جمله “Nostalgic Neg” که در GFX 100S عرضه شد، و حالت “Pixel Shift Multi Shot” که 16 تصویر RAW را در یک فایل DNG با رزولوشن 200 مگاپیکسل فوق العاده بالا ترکیب می کند. Fujifilm همچنین دوربین را به عنوان یک کیت با لنز GF 35-70mm f/4.5-5.6 WR با قیمت 4،499 دلار به فروش می رساند. انتظار می رود اواخر اکتبر در دسترس باشد.

فوجی فیلم همچنین X-T30 II جدید را معرفی کرده، که به روزرسانی بسیار اندکی نسبت به نسخه اصلی داشته و بیشتر از ویژگی های فریمور و نرم افزار به روز شده سود می برد. همچنین دارای حافظه اضافی (برای بهبود عملکرد) و LCD با وضوح بالاتر 1.68 میلیون نقطه در مقایسه با 1.04 میلیون نقطه ای X-T30 است. هنوز از همان سنسور 26.4 مگاپیکسلی X-Trans CMOS استفاده می کند. XT30 II بدون شارژر باتری تنها بدنه با قیمت 899 دلار به فروش می رسد.

در مورد جدیدترین شیشه این شرکت، لنزهای جدید شامل GF 35-70mm f/4.5-5.6 WR فوق الذکر است که فوجی فیلم آن را “دروازه ای عالی” برای جزئیات، عمق میدان و سایر مزایای دوربین های مدیوم فرمت توصیف می کند. این لنزها در ماه نوامبر با قیمت 999.95 دلار عرضه می شود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا