گجت و پوشیدنی

انتشار جزئیاتی تازه از تراشه اسنپدراگون ور 5100

چیپست های سری اسنپدراگون ور 4100 کوالکام از نظر کارایی به طرز دردناکی منسوخ شده اند، به ویژه از آنجا که آنها بیشترین محدودیت را از نظر باتری دارند. ظاهراً این شرکت طراحی جدیدی در دست ساخت دارد که این نگرانی را برطرف می کند، هرچند که به نظر می رسد این کار نیمه کاره است.

به گفته WinFuture، اسنپدراگون ور 5100 دارای چهار هسته Cortex-A53 خواهد بود؛ برای مقایسه، اگزینوس W920 سامسونگ دارای دو Cortex-A55 است که این به طور کلی عملکرد کمتری دارد، اما یک مزیت برای بهره وری قدرت داشته که این مهم است. به گفته آرم، کورتکس-A55 “در مقایسه با مدل قبلی خود کورتکس-A53” تا 18 درصد عملکرد بیشتر و 15 درصد بهره وری بهتر را ارائه می دهد.

گفته می شود کوالکام در حال آزمایش تراشه در چندین پیکربندی است. برخی دارای 2 گیگابایت رم LPDDR4X و برخی هم 8 گیگابایت یا 16 گیگابایت حافظه eMMC هستند. طراحی جدید همچنین دارای یک پردازنده AON بهبود یافته است که می تواند کارهای ساده پس زمینه را انجام دهد، به عنوان مثال شمارش مراحل و تازه کردن نمایشگر همیشه روشن در زمان نیاز، در حالی که از برق بسیار کمتری نسبت به هسته های اصلی پردازنده استفاده می کنید.

البته بیشتر کارایی تراشه اگزینوس ناشی از ساخت روی یک گره مدرن 5 نانومتری است. سری Wear 4100 با فرایندی قدیمی 12 نانومتری ساخته شد. اطلاعات موجود تا کنون نشان می دهد که کوالکام ریخته گری های سامسونگ را برای تولید تراشه 5100 انتخاب کرده، اما متأسفانه مشخص نیست که از کدام گره استفاده خواهد شد.

نکته جالب اینکه SMIC چین نیز ذکر شده است – این شرکت یک کارخانه ریخته گری 14 نانومتری دارد و قرار است یک خط زیر 10 نانومتر آماده راه اندازی باشد. این امر به سازندگان چینی اجازه می دهد تا به جای واردات از سامسونگ یا TSMC، تراشه های ساعت هوشمند را به صورت محلی تهیه کنند. چیپست از دو دوربین پشتیبانی می کند – یکی 16 مگاپیکسل و دیگری 5 مگاپیکسل. برخی از ساعت های مخصوص کودکان دو دوربین هستند، یکی برای عکس و دیگری برای تماس تصویری با مادر و پدر. این می تواند در سایر برنامه های کم مصرف نیز مفید باشد.

با توجه این موضوع، مدتی طول می کشد تا Snapdragon Wear 5100 برای راه اندازی آماده شود. کوالکام احتمالاً سعی می کند سفارشات برندهای چینی را که به غیر از سامسونگ و اپل بزرگترین فروشندگان گوشی های هوشمند می باشند، تأمین کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا